فرماندار جدید نیویورک در اولین روز کاری خود آمار جدیدی از قربانیان کرونا در این ایالت اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، «کتی هوکول» فرماندار جدید ایالت نیویورک، در اولین روز کاری خود با انتقاد از عملکرد فرماندار پیشین این ایالت، آمار جدیدی از قربانیان ویروس کووید-۱۹ منتشر کرد.

این مقام آمریکایی اعلام کرد: «تعداد واقعی جانباختگان کرونایی در نیویورک تاکنون ۱۲ هزار نفر بیشتر از اندازه‌ایست که به عموم مردم اعلام شده است.»

او همچنین افزود: «مردم حق دارند که آمار واقعی را بدانند و تصویر واضح و روشنی از وضعیت موجود داشته باشند. آمار کنونی خوب باشد یا بد، مردم باید واقعیت‌ها را بدانند و اینگونه ما اعتماد‌ها را احیا می‌کنیم.»

کتی هوکول در این باره با انتقاد از عملکرد مقام پیشین خود گفت: «خیلی چیز‌ها بود که اتفاق نمی‌افتاد و الان با روی کار آمدن من شاهد انجامشان خواهیم بود. شفافیت ویژگی بارز فرمانداری من خواهد بود.»

دفتر فرمانداری ایالت نیویورک در اولین روز کاری هوکول اعلام کرد: «بر اساس داده‌های ارائه شده به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، تاکنون در نیویورک ۵۵ هزار و ۴۰۰ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند.»

این در حالیست که «آندرو کومو» فرماندار پیشین این ایالت روز پیش از آن، این آمار را ۴۳ هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرده بود.

اندرو کومو ۶۳ ساله از سال ۲۰۱۰ در سمت فرمانداری نیویورک فعالیت می‌کند و طی هفته‌های اخیر در دور تازه‌ای از اتهامات فساد اخلاقی افتاده و به آزار جنسی و رفتار ناشایست علیه زنان متهم شد. رفتار‌های کومو اخیرا در محل کار به دلیل شکایات کارمندان خانم او شدیدا تحت کنترل قرار گرفته بود.

پرونده کومو پس از آنکه دادستان نیویورک با ۱۷۹ فرد مصاحبه کرده و بیش از ۷۴ هزار مدرک را بررسی کرد، به نتیجه رسید و مشخص شد او به آزار جنسی ۱۱ زن متهم است.

از طرفی منابع خبری روز گذشته از وضعیت وخیم بیمارستان‌ها در آمریکا به دلیل شیوع کرونا خبر دادند و اعلام کردند که بیش از ۷۷ درصد تخت‌های آی سی یو در بیمارستان‌های آمریکا با بیماران بدخیم کرونایی که هیچ کدامشان واکسینه نشده‌اند، پر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار