در جهت خدمت رسانی به نقاط محروم و روستایی بنیاد مسکن تربت‌حیدریه ۲۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع آسفالت در روستا‌های سرهنگ، ده پایین، منظر و جوادیه انجام داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اصغر کوهسرخی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه روز پنجشنبه در سومین روز از هفته دولت و در آیین بهره‌برداری از آسفالت چهار روستا که به صورت نمادین در روستای ده پایین از بخش مرکزی تربت حیدریه انجام شد گفت: برای تحقق این خدمات، سه هزار و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به همراه ۱۶۷ تن قیر به وسیله بنیاد مسکن و با مشارکت دهیاری تامین شده است.

او افزود: از ابتدای امسال برای ساخت مسکن روستایی مبلغ ۴۱ میلیارد و ۹۶۹ میلیون ریال تسهیلات و ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شد.

مدیر بنیاد مسکن تربت‌حیدریه ادامه داد: امسال همچنین تسهیلات مسکن روستایی به ازای هر واحد مبلغ یک میلیارد ریال با سود سهم متقاضی پنج درصد و دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی ۲۰ ساله در حال پرداخت است که تاکنون ۲۴۰ فقره به این شهرستان اختصاص یافته است و تعداد ۷۹ فقره به بانک‌های عامل معرفی شده است و تا پایان امسال به حدود ۶۰۰ فقره افزایش خواهد یافت.


بیشتر بخوانید


کوهسرخی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۰ جلد سند مالکیت در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با همکاری بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک تربت حیدریه صادر و تحویل متقاضیان شده است همچنین درجهت تامین زمین برای احداث مسکن در روستاها، تعداد ۱۶ قطعه به متقاضیان واجد شرایط واگذار شد.

او در خصوص اجرای طرح هادی هم تصریح کرد: مرحله نخست اجرای سنگفرش معابر روستای ملی ابریشم بسک با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی بنیاد مسکن اجرا شد.

۶۸ طرح در هفته دولت امسال در شهرستان تربت حیدریه با ۷۸ میلیارد و ۳۱۲ میلیون تومان اعتبار افتتاح و ۹ طرح  هم با اعتبار ۲۸ میلیارد و ۸۵ میلیون تومان کلنگ زنی می‌شود که طرح‌های افتتاحی در حوزه‌های کشاورزی، گازرسانی، اورژانس علوم پزشکی، صنعت، نوسازی مدارس، برق رسانی و میراث فرهنگی بوده و طرح‌های کلنگ زنی نیز شامل سلف سرویس پردیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، ساخت ۱۰ کیلومتر خط فشار متوسط میدان بسیج به پست راشد، هشت کیلومتر خط فشار متوسط در رباط سنگ و ایجاد چند مجموعه ورزشی در روستاهاست.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.