تجهیز ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی زنجان به آبیاری نوین

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت:بیش از ۵۰ درصد از اراضی مستعد استان زنجان به سامانه آبیاری نوین تحت فشار مجهز شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، تاراسی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: تجهیز بیش از ۵۰ درصد اراضی مستعد استان زنجان به سامانه آبیاری نوین تحت فشار و صرفه‌جویی در مصرف آب، تأمین آب اراضی شیب‌دار طارم برای توسعه زیتون و تأمین آب از سد آیدوغموش آذربایجان‌شرقی برای جبران خشکسالی و حفظ پایداری زراعت و باغات طارم که از اهمیت خاصی برخوردارند، از جمله اقدامات انجام شده توسط جهادکشاورزی استان زنجان است.

او بابیان اینکه از محل بهره‌وری حاصل از تجهیز اراضی به آبیاری تحت فشار، ۸۰ میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی می‌شود، ادامه داد: با افزایش اراضی مجهز به آبیاری تحت فشار، به مرور زمان مازاد مصرفی که در بخش کشاورزی اتفاق می‌افتد  کم می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، تولید انواع محصولات کشاورزی استان زنجان را بیش از ۳میلیون تُن اعلام کرد و گفت: بزرگ‌ترین گلخانه با تجهیزات پیشرفته در زنجان کلنگ‌زنی شده که سال بعد به بهره‌برداری خواهد رسید. 

او گفت: یک و نیم میلیون تُن یعنی ۵۰ درصد محصولات کشاورزی در استان زنجان فرآوری می‌شود که زنجان، رتبه برتر کشور را در این زمینه دارد اما با توجه به حجم بالایی که تولیدات کشاورزی استان زنجان دارد، ایجاد صنایع فرآوری می‌تواند بر پایداری تولید و اشتغال بخش کشاورزی تأثیر بسزایی داشته باشد.

فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه تا پایان امسال۱۴ طرح بزرگ صنعتی در این استان به بهره برداری می‌رسد، گفت: با تکمیل و راه‌اندازی این طرح‌های صنعتی در استان زنجان، پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال ۳ هزار و ۱۸۹ نفر در بخش صنعت استان زنجان فراهم شود.

او با اشاره به سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای این طرح‌ها، افزود: سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده این طرح‌ها بر اساس جواز تأسیس صادره، ۳ هزار و ۲۵ میلیارد تومان است که با به‌روزرسانی آن، میزان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده در آن‌ها به ۷ هزار و ۴۷۴ میلیارد تومان رسیده است.

فغفوری ادامه داد: در حال حاضر ۴طرح صنعتی در استان زنجان آماده افتتاح است که این طرح‌ها برای ۶۵۵ نفر شغل ایجاد می‌کند و سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این طرح‌ها بالغ بر هزار و ۱۳۵ میلیارد تومان بوده و این واحد‌ها در شهرستان‌های زنجان، ابهر و خرمدره مستقر هستند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.