فرانسه اعلام کرد پس از خروج آمریکایی‌ها نخواهد توانست به عملیات تخلیه اتباع خارجی و افغان‌هایی که تحت حمایت فرانسه بودند، ادامه دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، اروه گراندژان، سخنگوی وزارت دفاع فرانسه تاکید کرد این کشور پس از خروج آمریکایی‌ها نخواهد توانست به عملیات تخلیه اتباع خارجی و افغان‌هایی که تحت حمایت فرانسه بودند، ادامه دهد.

اروه گراندژان در مصاحبه اختصاصی با این شبکه گفت در لحظه‌ای که آمریکایی‌ها تصمیم بگیرند، افغانستان را ترک کنند، به دلایل امنیتی دیگر نخواهیم توانست به عملیات تخلیه نظامی از کابل ادامه دهیم، زیرا آمریکایی‌ها هستند که امنیت فرودگاه را در پایتخت افغانستان تامین می‌کنند. تا زمانی که امکان پذیر باشد به عملیات انتقال بیشترین تعداد افراد ادامه خواهیم داد.

گراند ژان افزود: اوضاع امنیتی در کابل بسیار پیچیده است و فرانسه تاکنون موفق به انتقال ۲۴۰۰ نفر شده است که بیشتر آن‌ها از افغان‌ها هستند. برای کسانی که تمایل دارند از کابل منتقل شوند، رسیدن به فرودگاه دشوار است و زمانی هم که به فرودگاه می‌رسند باید خودشان را از بین جمعیت به داخل فرودگاه برسانند. ما از شانزدهم اوت، پل هوایی بین کابل و ابوظبی و سپس ابوظبی و پاریس ایجاد کردیم و در این مدت توانستیم ۱۰۰ تبعه فرانسه، ۲۲۰۰ افغان و حدود ۱۰۰ نفر از اتباع دیگر کشور‌ها را از کابل خارج کنیم.

او خاطرنشان کرد: فرانسه هر روز هزاران درخواست از طرف افغان‌هایی دریافت می‌کند که خواهان آن هستند که عملیات تخلیه از کابل مشمول آن‌ها شود. مرکز بحران‌ها در وزارت امور خارجه فرانسه، افرادی را که در انتقال از افغانستان اولویت دارند، مشخص می‌کند. به طور طبیعی اتباع فرانسه در اولویت هستند. در بین افغان‌ها هم اولویت با کسانی است که با ما همکاری می‌کردند و به طور کلی دوستان فرانسه هستند که دلایلی برای ترس از رسیدن طالبان به قدرت دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار