رجبی مشهدی گفت: جزو ۶ کشور اول جهان در داشتن مراکز غیرمجاز تولید رمز ارز هستیم و تاکنون ۵ هزار مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز‌ در کشور شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق و معاون شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر تصریح کرد: مصرف برق در کشور ما ارزان تمام می‌شود، به همین دلیل برخی سودجویان به استخراج رمز ارز روی آورده اند که این امر سبب افزایش بار شبکه برق و در نهایت قطعی برق و خاموشی می شود.

او علت اصلی خاموشی‌ها را فعالیت مراکز غیر مجاز تولید رمز ارز‌ها در کشور دانست و گفت:  ۵۶ مرکز استخراج رمز ارز در کشور مجوز گرفته اند که این تعداد با افزایش گرما در فصل تابستان غیر فعال هستند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه ایران جزو ۶ کشور اول جهان در داشتن مراکز غیرمجاز تولید رمز ارز است، افزود: تاکنون ۵ هزار مرکز غیر مجاز استخراج رمز ارز‌ در کشور کشف شده که ۶۰۶ مگاوات مصرف برق دستگاه‌های ماینر آن‌ها است.

معاون شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق افزود: حداقل دو هزار مگاوات به مصرف برق کشور به صورت نامعلوم اضافه شده است که ناشی از همین استخراج غیر مجاز رمز ارز است.

رجبی مشهدی گفت: دو هزار مگاوات مصرف مراکز غیر مجاز رمز ارز‌ها برابر است با مصرف برق استان خراسان جنوبی است.

این مقام مسئول تاکید کرد: اگر استخراج غیرمجاز رمز ارز‌ها نبود به طور قطع با وجود مدیریت‌های مصرف  در بخش خانگی و صنعت، در کشور خاموشی نداشتیم.


در ادامه برنامه علیرضا هادی مدیرکل سرمایه‌گذاری و طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) درباره چگونگی گرفتن مجوز فعالیت مراکز رمز ارز‌ها گفت: همه می‌توانند از طریق سامانه بهین یاب اقدام به دریافت مجوز مرکز تولید رمز ارز کنند.

او توان نیروگاه‌های تولید برق کشور را حدود ۶۰ هزار مگاوات اعلام کرد و گفت: مراکز مجوز دار تولید رمز ارز ۴۰۰ مگاوات است که تا پایان شهریور غیر فعالند و اگر مصرف دو هزار مگا وات مصرف غیر مجاز را بپذیریم که از نظر من منطقی نیست، در مجموع استخراج رمز ارز سه درصد از برق کشور را  مصرف می‌کند.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و طرح‌های وزارت صمت بیان کرد: دو هزار مگاوات معادل سه میلیون دستگاه ماینر است و این عدد منطقی به نظر نمی رسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: رمزارز ، صنعت برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار