سازمان فضایی روسیه اعلام کرد که مأموریت خود بر روی سطح ماه را به دلیل مشکلی که در هنگام آزمایش فضاپیمای Luna-25 پیش آمده به تعویق انداخته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از phys.org؛‌روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که اولین مأموریتش بر روی سطح ماه در طول ۴۵ سال گذشته را به دلیل مشکلاتی که هنگام آزمایش فضاپیمای Luna-25 با آن روبرو شده، به تعویق انداخته است. آژانس فضایی این کشور Roscosmos هفته گذشته اعلام کرد ماموریتی که در ابتدا برای 1 اکتبر برنامه ریزی شده بود به تاریخ می 2022 موکول شده است.

مأموریت Luna-25 در قطب جنوبی ماه با هدف بررسی رسوبات یخ در آنجا انجام می شود. این اولین ماموریت روسیه در سطح کره ماه در 45 سال گذشته و اولین ماموریت در تاریخ پس از شوروی است. مهندس ارشد دفتر طراحی دولتی لاوچکین NPO دولتی روسیه در مورد این تاخیر توضیح داد که زمان بیشتری برای تکمیل آزمایشات موفق نیاز است.

ماموریت روسیه بر روی ماه به تعویق افتاد

الکساندر شیرشاکوف به خبرگزاری اینترفاکس گفت: "ما هنگام آزمایش با مشکلات خاصی روبرو شدیم." شیرشاکوف گفت: "یک سیستم فرود ایمن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ما در حال کار بر روی سیستم فرود نرم Luna-25 هستیم."

پس از آنکه چین در دسامبر 2020 اولین کشوری شد که نمونه هایی از ماه را پس از ماموریت شوروی Luna-24 در سال 1976 به زمین آورد، مجددا رقابت برای بازگشت به ماه بالا گرفت. آژانس فضایی آمریکا ناسا همچنین متعهد شده است که مرد بعدی و اولین زن را در سال 2024 به عنوان بخشی از برنامه آرتمیس خود روی کره ماه فرود آورد.

ماموریت روسیه بر روی ماه به تعویق افتاد

در همین حال، روسیه و چین در ماه مارس برنامه خود را برای ایجاد ایستگاه مشترک در ماه اعلام کردند. برنامه فضایی روسیه که از اتحاد جماهیر شوروی به ارث رسیده است در سال های اخیر دچار مشکلاتی مانند رسوایی های فساد و کاهش بودجه شده است. صنعت فضایی این کشور در سال 2020 هنگامی که پس از مأموریت موفق Space X، شرکت متعلق به میلیاردر آمریکایی ایلان ماسک، انحصار خود را در پروازهای سرنشین دار به ISS از دست داد، ضربه بزرگی خورد.

ماموریت روسیه بر روی ماه به تعویق افتاد

با این حال، سازمان فضایی فدرال روسیه تعدادی از برنامه‎های خود از جمله ماموریت به ناهید و ایجاد یک موشک با قابلیت سفرهای دور به فضا را اعلام کرده است. روسیه همچنین اعلام کرده که قصد دارد ایستگاه فضایی بین المللی را ترک کرده و ایستگاه مداری خود را در سال 2025 پرتاب کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار