مشاوران رئیس‌جمهور آمریکا درباره احتمال انفجار‌های تروریستی دیگری در روز‌های آینده در افغانستان هشدار دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، کاخ سفید با صدور بیانیه از هشدار مشاوران جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به او مبنی‌بر تشدید حملات تروریستی در کابل، پایتخت افغانستان در روز‌های آینده خبر داد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «مشاوران امنیت ملی بایدن به او گفته‌اند که احتمال دارد یک حمله تروریستی دیگری در کابل انجام شود.»

در ادامه این بیانیه ضمن اعلام این‌که روز‌های آینده، خطرناک‌ترین روز‌های مأموریت آمریکایی‌ها در افغانستان خواهد بود، نوشته شده است: «رهبران نظامی نیز به بایدن گفتند که آن‌ها توانایی انجام یک عملیات خارجی مؤثر علیه تروریست‌های داعش را دارند.»

در انتهای این بیانیه آمده است که بایدن به رهبران ارتش این کشور اختیار کامل برای آغاز عملیات و محافظت از نیروهای آمریکایی را داد.

ساعاتی پیش نیز، جان کربی، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: «تخلیه از افغانستان ادامه دارد افراد تخلیه شده به پناهگاه‌های موقت منتقل شدند. وضعیت امنیتی کابل هنوز شکننده و خطرناک است و ما به تخلیه از آنجا ادامه می‌دهیم.»

گفتنی است درپی انفجار‌های انتحاری روز گذشته، شمار قربانیان به ۱۷۰ تن افزایش یافته است که اکثریت قریب به اتفاق قربانیان افغان هستند.

در این حمله دست‌کم ۱۸ نظامی آمریکایی زخمی و ۱۳ تفنگدار دریایی این کشور هم کشته شدند. براساس گزارش منابع مطبوعاتی این مرگبارترین روز برای نیرو‌های آمریکایی در افغانستان در یک دهه گذشته بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار