هر روز خبر‌های تلخی درباره کرونا شنیده می‌شود، اما هنوز گوش بعضی‌ها بدهکار نیست و در راه غفلت قدم برمی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، هر چند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مهار و فروکش کردن قدرت کرونا همیشه مورد تاکید است، اما برخی آن را جمله‌ای کلیشه‌ای می‌دانند و به سادگی از کنار آن عبور می‌کنند بدون این که درکی از حال و روز بیماران کرونایی و نفس‌های سخت آن‌ها در تخت‌های بیمارستان داشته باشند.

آمار ابتلا به ویروس کرونا رو به افزایش است اما متاسفانه آمار فوتی مرز‌ها را شکسته است.

برخی به دنبال رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند و برخی هم انگار برایشان کرونایی وجود ندارد.

از تکمیل بودن ظرفیت بیمارستان ها تا عدم توجه به توصیه ها/ کرونا، سرماخوردگی نیست

یکی از شهروندان بیرجندی می‌گوید: شنیده ایم که بیمارستان‌ها جایی برای بیماران کرونایی جدید ندارند.

او ادامه می‌دهد: کرونا برای مردم مثل یک سرماخوردگی عادی شده است و دیگر مردم مانند اوایل شیوع این ویروس دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.


بیشتر بخوانید


یکی از مغازه داران بیرجندی نیز می‌گوید: بیشتر مشتری هایم بدون ماسک وارد مغازه می‌شوند و تذکر‌هایی که به آن‌ها می‌دهیم هم فایده‌ای ندارد.

او اضافه می‌کند: مردم می بایست دورهمی‌ها را کم کنند و همچنین دستگاه‌های نظارتی باید بیشتر بر تجمعات مردم در مکان هایی چون آرامستان‌ها نظارت کنند.

باید گوش‌ها را تیز‌تر کرد و صدای سرفه‌های ناشی از کرونا را شنید و باید نفس‌هایی را که به سختی بالا و پایین می‌روند را دید.

دیگر شهروند بیرجندی نیز واکسیناسیون همگانی را یکی از راه حل‌های خروج از بحران کرونا دانست و گفت: از مسئولان انتظار می‌رود که به محض آرام تر شدن اوضاع اجازه برگزاری مراسم های غیر ضروری را ندهند.

۲۶۸ بیمار بستری در بیمارستان ها کرونا دارند

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۵۳۱ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد و ۱۹۱ بیمار جدید شناسایی شدند که ۵۶ مورد بستری و ۱۳۵ مورد سرپایی بودند.

او افزود: هم اکنون ۴۲۹ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۲۶۸ نفر تست مثبت کرونا دارند و از این تعداد ۳۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۳ نفر وخیم است.

مهدی زاده تصریح کرد: در شبانه روز گذشته ۱۱۲ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۱۳۲ بیمار شامل ۸۹ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

در شرایط موجود هم مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و هم مسئولان اقدامات جدی تری را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.