شرکت چینی شیائومی با فروش ۲۴ میلیون تلفن هوشمند توانست بالاتر از سایر رقبا رتبه اول تولید گوشی 5G در جهان را به دست بیاورد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از granthshala، بر اساس گزارش منتشر شده Strategy Analytics؛ شرکت شیائومی به برترین برند حوزه تلفن هوشمند 5G جهان تبدیل شده است. سهم برند شیائومی در بازار گوشی‌های هوشمند در سه ماهه دوم سال جاری بالاترین میزان و ۲۵.۷ درصد رسیده است. در طول این مدت، این شرکت چینی حدود ۲۴ میلیون تلفن هوشمند مجهز به فناوری 5G به بازار عرضه کرده که شامل گوشی‌های هوشمند برند Mi و Redmi نیز است.

شرکت شیائومی

رده بندی جهانی تولید کنندگان تلفن هوشمند مجهز به شبکه 5G

شرکت Vivo با کسب ۱۸.۵ درصد از سهام بازار پس از شیائومی در جایگاه دوم قرار دارد، در حالی که اوپو با ۱۷.۹ درصد موفق به کسب رتبه سوم شده است. همچنین شرکت سامسونگ با افت عجیبی رو به رو شده و با ۱۶.۷ درصد سهم بازار در رتبه چهارم و Realme با ۵.۹ درصد در رتبه پنجم قرار گرفته اند.

  • شیائومی - ۲۵.۷ درصد
  • ویوو - ۱۸.۵ درصد
  • اوپو - ۱۷.۹ درصد
  • سامسونگ - ۱۶.۷ درصد
  • ریلمی - ۵.۹ درصد

دلایل افت سهام سامسونگ در بازار

با توجه به آمارها، شرکت شیائومی تعداد زیادی تلفن هوشمند 5G را با قیمت مقرون به صرفه روانه بازار کرده و سامسونگ در این زمان در بازار گوشی‌های هوشمند 5G مشغول بود و در چند ماه اخیر ۷۷ میلیون تلفن هوشمند 5G به سراسر جهان ارسال کرده است. شایان ذکر است که سامسونگ اولین گوشی هوشمند 5G جهان را در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه کرد.

تلفن همراه ۵G

بر اساس گزارشات اخیر، برند چینی Vivo پیشروترین مارک تلفن هوشمند 5G در منطقه آسیا و اقیانوسیه بود و سهم بازار آن حدود ۲۰ درصد بوده است. در حالی که سهم بازار شیائومی ۱۹.۳ درصد بوده، به این معنا که شیائومی در خارج از کشور‌های آسیایی عملکرد خوبی داشته است.

گوشی هوشمند ۵G


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار