یکی از مهمترین اقداماتی که می‌توان برای بهبود جایگاه زعفران ایرانی صورت داد جلوگیری از خام‌فروشی طلای سرخ ایرانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن زنگنه دبیر کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس شورای اسلامی در تربت‌حیدریه گفت: امروز یکی از نقاط مهمی که فعالان حوزه زعفران کشور روی آن اتفاق نظر دارند این است که به ویژه در حوزه قیمت‌گذاری، زعفران ایرانی در بازار جهانی فاصله بسیار زیادی با وضعیت آرمانی و مطلوب دارد.

او افزود: آمار‌ها بیانگر این است که ۸۵ درصد زعفران تولیدی و ارائه شده در جهان متعلق به ایران است، اما از سوی دیگر در حوزه نرخ گذاری جهانی فاصله زیادی با شرایط مناسب داریم.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید تمامی فعالان حوزه زعفران از جزء تا کل به عنوان حلقه‌های یک زنجیره در کنار هم قرار بگیرند و تنها در این صورت است که می‌توان امید به اصلاح وضعیت طلای سرخ داشت بیان کرد: قطعا در این زمینه نیازمند یک نهاد بالادستی قدرتمند هستیم که فعالان حوزه زعفران را در کنار هم جمع کند، اما در این زمینه شاهد خلاء اساسی هستیم.

زنگنه بیان کرد: بسیاری از فعالان حوزه زعفران در سال‌های اخیر ناشی از وضعیت گرانی نهاده‌ها و همچنین نیروی انسانی متضرر شده‌اند و باید تمهیدی برای آن‌ها اندیشیده شود.

 او تصریح کرد: امروز به عنوان یک راهکار باید تمامی حلقه‌های زنجیره تولید زعفران در کنار یکدیگر قرار بگیرند و نهاد‌های فرادستی نیز کمک کار باشند تا زنجیره تولید و مصرف زعفران تکمیل شود.


بیشتر بخوانید


نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: قرار دادن تسهیلات ارزان قیمت در اختیار خریداران زعفران می‌تواند یک راهکار مناسب باشد که از سمت مجلس شورای اسلامی نیز در حال پیگیری است و معتقدیم از این طریق می‌توانیم بخشی از مشکلات زعفران‌کاران را که در سال‌های گذشته با آن دست و پنجه نرم می‌کردند حل کنیم.

زنگنه اظهار کرد: از سمت دیگر یکی از مشکلات دیرینه ما در حوزه زعفران، عدم توجه به فرآوری این محصول استراتژیک بوده که اینک اقدامات مناسبی نیز در این راستا صورت گرفته و اقلام آرایشی و بهداشتی بر پایه زعفران نیز در حال تحقیق و تولید اولیه است که خود می‌تواند گام بسیار بلندی در مسیر مقابله با خام‌فروشی این محصول باشد.

 

 انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار