ابول نژادیان گفت: دیروز محموله ۱۰۰ هزار دوزی واکسن به دست ما رسید و به سرعت برای تزریق به گروه‌های هدف در اختیار پایگاه‌های واکسیناسیون قرار گرفت.

فرهاد ابول نژادیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ در تمام ورودی‌های استان در مرز در حال تست  گیری کرونا هستیم.

او در ادامه بیان داشت: بیشترین بیماران کرونایی از امارات و برزیل به مرز‌های ما در خوزستان آمدند که تلاش برای اجرای طرح شهید سلیمانی به منظور مقابله جدی با کرونا ادامه دارد و  خوزستان در طرح شهید سلیمانی همچنان رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است و در هندیجان بیشترین تست در طرح شهید سلیمانی گرفته شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: سفر بسیار خوب و امیدبخشی از سوی رییس جمهور، وزیر بهداشت و سایر اعضای کابینه به استان صورت گرفت و دستاورد‌های خوبی برای حوزه سلامت خوزستان داشت. با دستور رییس جمهور موضوع توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی از جمله افزایش تخت‌های بیمارستانی و همچنین رفع کمبود‌های نیروی انسانی دنبال خواهد شد

این مقام مسئول ادامه داد: وزیر بهداشت از هیات ابوالفضل العباس (ع) که روزانه تا ۳ هزار نفر واکسن می‌زند بازدید کرد که معتقد بود این اقدام باید به عنوان الگویی در کشور باشد.  

او اظهار داشت: دیروز محموله ۱۰۰ هزار دوزی واکسن به دست ما رسید و به سرعت برای تزریق به گروه‌های هدف در اختیار پایگاه‌های واکسیناسیون قرار گرفت. امیدواریم همه افرادی که نوبت واکسنشان رسیده برای تزریق واکسن مراجعه کنند چرا که هنوز بخشی از این افراد برای دریافت واکسن نیامده اند

ابول نژادیان افزود: اکنون ۱۰ درصد افراد ۶۰ سال به بالا هنوز واکسن نزده اند و طرحی را پیشنهاد کردیم که به واسطه آن با اتوبوس آمبولانس و نیرو‌های عملیاتی به درب خانه‌های افراد برویم و آن‌ها را متقاعد کنیم تا واکسن بزنند که وزیر بهداشت از این طرح استقبال کرد. بنا داریم این طرح را ابتدا از اهواز شروع کرده و به سرعت مابقی شهر‌ها را پوشش دهیم.

سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان نیز گفت: در خصوص کرونا در پیک هستیم و بار‌ها گفتیم این تلاش ستاد مبارزه با کرونا تنها یک قسمت است و اگر رعایت نشود همچنان آمار رو به افزایش است و شاید وضعیت بدتر شود.

او بیان داشت: مردم بایدبرای مقابله با کرونا به کمک ما بیایند و با رعایت اصول بهداشتی ما را همراهی کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.