رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: یکی از چالش‌هایی که موجب شده کرونا فوران کند، اعتماد مبتلایان به تست‌های منفی کاذب و تردد این افراد در شهر است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهران احمدی‌بلوطکی، رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: یکی از چالش‌هایی که موجب شده بیماری کرونا همچنان فوران کند، اعتماد مبتلایان به تست‌های منفی کاذب و تردد این افراد در سطح شهر است بنابراین بیماری در سطح شهر می‌چرخد.

او با بیان اینکه فضای شهر به دلتا آلوده است. روزانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار نفر به مراکز منتخب غرب اهواز مراجعه می‌کنند، افزود: روزانه به طور متوسط ۴۰۰ تا ۵۰۰ بیمار جدید شناسایی می‌شوند وهر فرد داری علائم گوارشی و تنفسی می‌تواند ناقل کرونا باشد بنابراین این افراد حتی در صورت منفی شدن تست، باید خود را یک بیمار مبتلا به کرونا بدانند و قرنطینه شوند.

احمدی‌بلوطکی بیان کرد: در صورت پایدار بودن علائم در ۴۸ تا ۷۲ ساعت و بروز علائم ابتلا در یکی دیگر از اعضای خانواده، قطعا این فرد به کرونا مبتلا است و برخی اوقات فردی علامت‌دار می‌شود، اما پس از ۲۴ تا ۴۸ ساعت علائم از بین می‌رود؛ در این حالت برای انجام تست باید حداقل ۴۸ ساعت از علائم ابتلا بگذرد و در صورت ماندگار بودن علائم، تست انجام دهد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز ادامه داد: افرادی که سه چهار روز علامت‌دار شده‌اند نباید به تست اکتفا کنند بلکه باید به علائم توجه کنند. مواردی داشتیم که دو بار تست PCR انجام دادند و تست منفی بود، اما سی تی اسکن آن‌ها درگیری ۴۰ تا ۵۰ درصدی ریه را نشان داد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.