عین اللهی گفت: برنامه ما این است که تا دهه فجر، واکسیناسیون عمومی علیه کرونا را به پایان برسانیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از بخش‌های وزارت بهداشت اظهار کرد: کرونا یک بیماری تک بعدی نیست و بر همه جوانب زندگی اثر گذاشته است. امروزه در دنیا ثابت شده واکسیناسیون مهمترین عامل جلوگیری از کرونا و کاهش میزان مرگ و میر است؛ فردی که واکسن می زند، به این بیماری مبتلا شده اما شدت بیماری کم می شود.

او افزود: کرونا اگرچه دیده نمی شود ولی یک بحران است و مردم چون این ویروس را نمی‌بینند، متوجه شرایط نمی‌شوند لذا لازم است که مردم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، به ویژه ماسک زدن را در دستور کار خود قرار دهند.

وزیر بهداشت ادامه داد: یکی از راه‌های مهم برای کنترل و مهار کرونا واکسیناسیون است، بنابراین جامعه هدف باید هرچه سریعتر اقدام به تزریق هر نوع واکسنی کنند.

عین اللهی با تاکید براینکه مهمترین تمرکز کاری خود را روی تامین واکسن علیه کرونا گذاشته است، گفت: واکسیناسیون و تهیه واکسن کرونا به عنوان اصلی ترین برنامه وزارت بهداشت است و در دفاع از سلامت مردم همه شکاف ها در مفهوم بزرگ انسانیت حل می شود و می توانیم بر بیماری کرونا غلیه کنیم.

او تاکید کرد: برنامه ما این است که تا دهه فجر واکسیناسیون را به پایان برسانیم و هر نفر باید دو دوز واکسن دریافت کند تا در برابر ویروس به اندازه کافی ایمن شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: اگر واکسیناسیون را تا دهه فجر تکمیل کنیم، می توانیم بر بیماری غلبه کنیم. تزریق واکسن به معنای عدم ابتلا به بیماری نیست بلکه افراد واکسینه شده نیز مبتلا می شوند اما ممکن است بیماری شان شدت کمتری داشته باشد و به مرگ منجر نشود. 

او ادامه داد: با توجه به امکانات زیاد و با استفاده و کمک از ظرفیت شهرداری، نیروی انتظامی، بسیج و هلال احمر می توانیم این رسالت بزرگ را انجام دهیم.

ارائه خدمات تنها با کارت واکسن

وزیر بهداشت گفت: برنامه ما این است بعد از اینکه روند واکسیناسیون تا حد زیادی پیش رفت، خدمات دیگر را با کارت واکسن انجام دهیم. یعنی لاک دان هوشمند ایجاد کنیم، به طوریکه افراد اگر بخواهند بلیت بگیرند یا هتل رزرو کنند، با کارت واکسن این فرایند را انجام دهند. 

او بیان کرد: سیاست ما بر این است که واکسیناسیون با سرعت انجام شود؛ هر نوع واکسنی که وزارت بهداشت وارد می‌کند، خوب است و مردم دنبال مارک خاصی نباشند. امیدوارم بتوانیم هرچه سریعتر این بیماری را کنترل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.