مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در چهار روز گذشته اکیپ‌های گشت مشترک محیطی و ستادی جهت ارزیابی رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۵۲۲ واحد صنفی مختلف در سنندج بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: با توجه به پیک پنجم کرونا، درادامه روند اقدامات کنترلی و تشدید نظارت بر تخلفات کرونایی، بازرسین این مرکز موفق به کشف و ضبط ۴۳۵ کیلو گرم مواد غذائی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف شدند.

فلاحی با بیان اینکه در چهار روز گذشته ۱۱ اکیپ مشترک گشت ستادی از یک اداره و ۶۵ واحد صنفی مختلف بازدید نمودند، افزود: بازرسین این مرکز در سطح محیطی ۴۵۶ واحد صنفی مختلف، اماکن عمومی، تجاری و مراکز پزشکی را مورد بازدید و بازرسی قرار دادند.

او ضمن اشاره به پلمب یک باب غذاخوری به جهت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سنندج، از صدور ۱۶ مورد اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی به مراکز خاطی در چهار روز گذشته خبرداد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین پنج مورد شکایات مردمی و ۱۴ مورد اخطاریه‌های صادر شده در گذشته نیز مورد پیگیری‌های لازم قرار گرفت.

فلاحی در زمینه اقدامات صورت گرفته بر فعالیت گروه شغلی ازجمله رستوران، آبمیوه فروشی، فست فودی و مراکز مشابه گفت: به جهت حساسیت این گروه شغلی و ارتباط مستقیم با امنیت سلامت مردم بازرسین این مرکز در مدت یاد شده ۱۴۲ مورد بازدید از مراکز یاد شده را به عمل آورده اند.

او در زمینه نظارت بر سلامت نان بیان کرد: کارشناسان این مرکز ضمن بازدید از تعدادی از خبازی‌های سطح شهر ۱۰ مورد نان را جهت تایید سلامت از نظر مقدار نمک تعیین شده در نان و عدم استفاده از جوش شیرین را مورد نمونه برداری قرار دادند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان  در خصوص اقدامات نظارتی بر فعالیت‌های صورت گرفته در رابطه با بهبود کیفیت آب شرب شهری اذعان کرد: طی چهار روز گذشته بازرسین بهداشت محیط ۳۴ مورد نمونه برداری تایید سلامت آب و ۲۲۲ مورد تست کلرسنجی شبکه لوله کشی آب شهری و مناطق روستائی را به انجام رسانده اند.

فلاحی افزود: روند تشدید نظارت‌ها بر فعالیت ادارات و اصناف به ویژه مراکزی که در زمینه ارایه مواد غذائی و غذای آماده و مواد خوراکی فعالیت دارند همچنان ادامه داشته و حساسیت این گروه شغلی بیشتر از دیگر گرو‌های شغلی مد نظر است.

او خاطرنشان کرد: ۸۹۸ مورد نمونه گیری از شهروندان سنندجی از نظرابتلا به بیماری در مراکز تست کرونا در چهار روز گذشته انجام شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان یادآور شد: از شهروندان عزیز انتظار می‌رود پروتکل‌های بهداشتی را در وضعیت کنونی شهر سنندج از لحاظ بیماری کرونا را بیش از گذشته رعایت نمایند ویاری گر کادر سلامت در مقابله با این این بیماری مهلک باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.