رییس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰ هزار نفر از نوآموزان این استان در آستانه ورود به دوره ابتدایی با رعایت دستور العمل های بهداشتی از اول تیر تاکنون مورد سنجش سلامت قرار گرفتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مریم حجتی‌نسب  رییس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح سنجش سلامت کودکان بدو ورود به دبستان از اول تیر آغاز شده و تا مهرماه ادامه دارد اظهارداشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان طرح، ۹۴ هزار نوآموز بدو ورود به مدرسه مورد سنجش قرار گیرند.

وی ادامه داد: تاکنون ۵۰ هزار نفر در سامانه «پادا» نام‌نویسی کردند که ۴۰ هزار نفر از نوآموزان تاکنون سنجش شده اند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان گفت ضروری است والدین هر چه سریعتر نسبت به نام‌نویسی فرزندان خود در این سامانه اقدام کنند.

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح ۵۳ پایگاه سنجش ثابت و سیار در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان شناسایی تفاوت‌های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات و محدودیت‌های جسمی و جلوگیری از افت تحصیلی را از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه ذکر کرد.

حجتی نسب افزود: نوآموزان آسیب دیده ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، اُتیسم و چند معلولیتی بعد از طرح سنجش به مدارس استثنایی معرفی می‌شوند.

استان سیستان و بلوچستان با وسعتی افزون بر ۱۸۸ هزار کیلومترمربع (معادل ۱۱.۵ درصد مساحت کشور) و حدود سه میلیون نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/ع 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار