رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی گفت: هسته جهادی بخشایش ویژه اهل تسنن ارومیه با مشارکت علما و روحانیون اهل سنت با هدف برقراری صلح و سازش در پرونده های قتل عمد و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در این شهرستان تشکیل شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

هادی صمدی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: با استفاده از ظرفیت علما، روحانیون و ریش‌‎سفیدان در هسته های بخشایش می‎ توان اختلافات و خصومت بین افراد  بالاخص در پرونده های مهم را حل و فصل کرده و دوستی و مودت را بین ایشان افزایش داد.

وی با اشاره به آغاز به کار ۲۵ هسته جهادی بخشایش در سطح استان اظهار داشت: با فعالیت جهادی هسته های بخشایش در امر برقراری مصالحه دعاوی مهم همچون قتل و اختلافات طایفه ای و کمک به آزادی زندانیان  از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری می شود.

رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی با اشاره به جایگاه بالای ائمه جمعه در جامعه و نیز تاکید دین مبین اسلام به صلح و سازش گفت: باید از تمام ظرفیت ائمه جمعه در استان برای نهادینه کردن فرهنگ عفو، بخشایش و رضایت در جامعه بکوشیم و دعاوی و شکایات مردم را به سمت و سوی سازش و اصلاح ذات البین سوق دهیم.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.