دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر از انتشار فراخوان بیست و چهارمین دوره این جشنواره، خبر داد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، دبیرخانه دائمی جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر با توجه به شیوع دوباره ویروس کرونا، صیانت از سلامت هنرمندان گرامی و همکاران بخش های اجرایی را اولویت فعالیت های خود دانسته و فراخوان بیست و چهارمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر را در گستره منطقه آزاد اروند با مشارکت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند و با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، منتشر کرده است .

 این جشنواره امسال تنها در یک بخش برگزار می شود که طبق متن فراخوان آماده است:  باتوجه به شرایط جاری و برگزار نشدن مسابقه تئاتر صحنه ای و میدانی جشنواره تنها در یک بخش حمایت از تولید تئاتر در منطقه آزاد اروند و فقط با حضور گروه های منطقه آزاد اروند آذرماه 1400  و به صورت غیر رقابتی برگزار می شود .

تنها بخش این جشنواره شامل تولیدات صحنه ای و میدانی ( خیابانی ) است که به منظور حمایت از تولیدات هنرمندان منطقه آزاد اروند برگرفته از فرهنگ مقاومت مردم ایران زمین در طول تاریخ معاصر به ویژه هشت سال دفاع مقدس و صیانت از حقوق شهروندی برگزار خواهد شد .

 در متن فراخوان قید شده است که ارسال تنها یک اثر از هرکارگردان پذیرفته و تعداد آثار پذیرفته شده در جشنواره براساس کیفیت اثر و توسط هیئت انتخاب تعیین می شود .اولویت انتخاب با آثاری خواهد بود که تا کنون درهیچ جشنواره ای ارائه نشده باشند و تکمیل فرم تقاضا و ارسال اثر به منزله پذیرش مقررات جشنواره از سوی صاحب اثر است .

در این فراخوان همچنین آمده است که ستاد جشنواره با توجه به ارزیابی کیفی هیئت انتخاب ، تعداد نفرات گروه ، حجم دکور، کمک هزینه تولید را محاسبه و پرداخت خواهد کرد  و به آثار راه یافته در بخش تولیدات صحنه ای تا سقف 80 میلیون ریال و در بخش میدانی ( خیابانی ) تا سقف 50 میلیون ریال کمک هزینه تعلق خواهد گرفت .

 آخرین مهلت پذیرش آثار در بیست و چهارمین دوره جشنواره فتح ۲۵ آبان و تاریخ اجرای آثار پذیرفته شده از ۱۰تا ۱۳ آذر است و اختتامیه جشنواره  نیز در ۱۴ آذر برگزار خواهد شد.

 انتهای پیام/ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.