مرکز نوآوری فرخی سیستانی همزمان با هفته دولت با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، نماینده مردم سیستان در مجلس، رییس پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان، فرماندار زابل و جمعی از فعالان شرکت های نوآور در زابل افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، موهبتی استاندار سیستان وبلوچستان گفت: پارک علم و فناوری، مراکز رشد، مراکز نوآوری و خانه خلاق در سیستان وبلوچستان شتاب فزآینده ای گرفته اند و این استان از نگاه معاونت علمی ریاست جمهوری یکی از پنج استان برتر کشور است.

احمدعلی موهبتی افزود: افرادی که در مرکز نوآوری زابل حضور دارند افرادی خلاق و خوش فکر دیده می شوند و باید کار تیمی را تقویت کنند چرا که موفقیت بیشتری در پی دارد.

وی اظهارداشت: مراکز نوآوری در سال گذشته با تصمیم معاونت علمی ریاست جمهوری در شهرهای سراوان، ایرانشهر و چابهار ایجاد شده و با افتتاح مرکز نوآوری زابل در تلاشیم تا این مراکز در استان توسعه یابند.

استاندار سیسستان وبلوچستان ادامه داد: این مراکز علاوه بر دانشجویانی که در حال تحصیل هستند را به حضور و انجام کار عملی و تولید در دوران تحصیل سوق می دهد و اثر آن نابغه های حوزه فکری برای برخی از مشاغل در استان و منطقه تعالی ایجاد می کند.

وی گفت: سیستان وبلوچستان با تلاش جمعی از مدیران در گذشته از میانگین شاخص های دانشگاهی بالاتر است در حالی که دانشگاههای کشور در بخش خروجی دانشجویان دانش آموخته دارای دانشی هستند که برای آنها ایجاد شغل و تولید نمی کند.

موهبتی تصریح کرد: در حوزه دانشگاههای کشور نسل اول آموزشی، نسل دوم پژوهشی هستند در حالی که نسل سوم و چهارم نسلی کارآفرین و ارزش آفرین هستند و مورد غفلت واقع و خیلی دیر به آن پرداخته شده استت.

وی تاکید کرد: تعالی در کیفیت و طرح در مجموعه زنجیره تولیدی که در خانه ها وجود دارند و از کیفیت و بازار خوب برخوردار نیستند باعث می شود با حضور در این مراکز کارشان ارتقا پیدا کند.

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: تسهیلات ارزان قیمت و کمک های بلاعوض متناسب با طرح های مورد تایید معاونت علمی ریاست جمهوری در زمره خدمات پارک علم و فناوری است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار