بلوری از افزایش ۷۳۲ درصدی تعداد مدیران زن در زنجان خبر داد و گفت:درحال حاضر۴۴۱ مدیر زن در دستگاه‌های اجرایی استان زنجان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، بلوری مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: اجرای تصویب نامه شورای عالی اداری کشور مبنی بر توان افزایی و انتصاب مدیران زن شایسته با کاهش میانگین سنی مدیران زن در استان زنجان و تقویت نقش آن ها در ارکان تصمیم گیری و تصمیم سازی از جمله اقدامات دفتر امور زنان و خانواده استانداری در دولت یازدهم و دوازدهم بوده است.

او تهیه و تدوین سند وضعیت ارتقاء وضعیت زنان و خانواده بر اساس نیاز‌ها و ظرفیت بومی استان زنجان مبتنی بر روش برنامه ریزی نتیجه محور را از دیگر کار‌های انجام شده عنوان کرد و افزود: هماهنگی، پیگیری و اجرای بند‌های ۱۰۱ و ۱۰۲ قانوان برنامه ششم توسعه از سازمان‌های اداری مبتنی بر سیاست‌های کلی خانواده و رصد و پایش میزان تحقق و نتایج حاصل از اقدام و گزارش در قالب سامانه ناظر ۱۰۱ بوده است.

بلوری ادامه داد: تشکیل هیأت اندیشه ورز با رویکرد صیانت از خانواده با حضور صاحب نظران فکری و اجرایی از حوزه‌های مختلف با توان راهبرد نگاری، آینده نگری و نگرش عملیاتی برای رصد وضعیت موجود حوزه زنان و خانواده و ارائه راهکار‌های کاربردی و عملیاتی در مدت یاد شده انجام گرفته است.

او اجرای پویش ارتقاء سلامت و نشاط اجتماعی زنان با افزایش سهم ورزشی زنان شهری و روستایی استان زنجان را از دیگر کار‌های این دفتر عنوان کرد و افزود: توسعه ورزش اعم از ورزش همگانی و ورزش‌های تخصصی و ورزش قهرمانی و رویکرد پیشگیری از ناهنجاری‌های جسمانی – فیزیکی در قالب طرح ملی سنجش و اصلاح ساختار قامتی زنان و دختران را شامل می‌شود.

بلوری گفت: اجرا و الگوسازی طرح گفتگوی ملی خانواده برای ایجاد و تقویت مهارت‌های ارتباطی و اجرای آن برای والدین در محلات کمتر توسعه یافته استان زنجان، اجرا و الگو سازی گفتگوی بین نسلی برای تشویق نسل‌ها به تعامل با یکدیگر برای دانش آموزان دختر، اولیاء، مربیان به عنوان تسهیلگر از دیگر فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان ادامه داد: اجرای طرح‌های مقابله با کم سوادی و بازماندگی از تحصیل دختران و زنان روستایی و عشایری برای دستیابی به خدمات، ارتقاء تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده در ۲۴ نقطه استان زنجان و راه اندازی پویش سلامت روان زنان با رویکرد ارایه خدمات آموزشی و روانشناختی و پاسخگویی به سوالات در زمینه رفتار‌های مناسب برای تقویت تاب آوری کودکان و رفع استرس سالمندان در دولت یازدهم و دوازدهم انجام گرفت.

او افزود: مطابق با اهداف مندرج در سند چشم انداز ۲۰ ساله نظام، ایران ۱۴۰۴ جامعه‌ای است که در آن تقویت نهاد خانواده، جایگاه زنان در عرصه‌های اجتماعی و استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در همه زمینه‌ها محقق شده باشد و هفته دولت فرصت مغتنمی برای بازخوانی فعالیت‌ها با رویکرد تقویت نهاد خانواده و زمینه سازی برای نقش آفرینی زنان در کلیه عرصه‌ها است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.