افتتاح سیلوی ۱۵ هزار تنی ذخیره غلات در صاحب سقز

طرح سیلوی ۱۵ هزار تُنی ذخیره غلات (گندم) شهر صاحب از توابع شهرستان سقز با ۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،این طرح روز دوشنبه با حضور سیدرحمت‌الله پریچهر عضو هیات مدیره سازمان تعاون روستایی کشور به بهره برداری رسید و برای ساخت آن ۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که ۳۲ میلیارد ریال آن از منابع داخلی شرکت تعاونی صاحب، ۳۳ میلیارد ریال تسهیلات بانک کشاورزی و ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات فنی و اعتباری سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور است.

سیلوی ذخیره گندم صاحب دارای ۲ کندو، از نوع سازه بتنی بوده که کار احداث آن از اسفند ۱۳۹۹ شروع شده و برای هشت نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مدیر تعاون روستایی کردستان در آیین افتتاح این طرح اظهار داشت: این استان یکی از استان‌های تولیدکننده اصلی گندم کشور است که تعاون روستایی در زمان برداشت ۵۰ درصد تولید را خریداری می‌کند.

پیمان اسکندری با اشاره به وجود ۹۱ انبار با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در استان، افزود: سیلوی صاحب سیلوی شهرستان سقز است که با همت شرکت تعاون روستایی این شهر احداث و بهره‌برداری شد.

او با بیان اینکه پنج برابر ظرفیت سیلو‌ها گندم از کشاورزان خریداری شده است، ادامه داد: این سومین سیلویی است که در استان توسط شرکت تعاون روستایی احداث می‌شود و سیلوی چهارم تا ۲ ماه دیگر افتتاح خواهد شد و ظرفیت انبار‌ها در مجموع به ۱۱۰ هزار تن می‌رسد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار