رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مرگ جاسوس زن موساد که به اعتراف خودش در ترور سه تن از رهبران جنبش الفتح در سال ۱۹۷۳ در بیروت نقش داشت، خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کانال هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی از مرگ «یائیل مان» جاسوس زن اسرائیلی در سن ۸۵ سالگی در روز شنبه خبر داد. او به اعتراف خودش در ترور سه تن از رهبران ارشد فلسطینی وابسته به جنبش الفتح در سال ۱۹۷۳ در بیروت نقش اساسی ایفا کرده بود.

«یائیل مان»، دختری یهودی که در سال ۱۹۳۶ در کانادا به دنیا آمده و در سال ۱۹۶۸ به سرزمین‌های اشغالی رفت. او در سال ۱۹۷۲ وارد سازمان جاسوسی این رژیم موسوم به موساد شده و نقش مهمی را در ترور ۳ تن از رهبران جنبش الفتح فلسطین در بیروت ایفا کرد.

این شبکه صهیونیستی در خصوص زندگی این جاسوس موساد گفت: موساد یائیل را با اسم نویسنده‌ای که غرق در داستان‌نویسی و فیلمنامه نویسی است به لبنان فرستاد و به صورت پنهان او را برای عملیات ترور رهبران الفتح آماده کرد. نام رهبران ترور شده جنبش الفتح «کمال عدوان»، «کمال ناصر» و «ابو یوسف النجار» بود که در بیروت زندگی می‌کردند.

مرگ جاسوس موساد که رهبران الفتح را ترور کرده بود+ عکس

شبکه هفت رژیم صهیونیستی اضافه کرد: یائیل به عنوان یک مستندساز که برای شرکتی انگلیسی در حال ساخت مستند است و قصد دارد زندگی زنان در لبنان و سوریه را به تصویر بکشد، توانست اطلاعات زیادی را درباره رهبران الفتح بدست بیاورد، اما هیچ‌کس متوجه نشد که او جاسوس موساد است.

طبق گزارشات رسانه‌های صهیونیستی یائیل توانسته بود در قالب مستندساز روابط محکمی را با برخی از شخصیت‌های لبنانی ایجاد کند و در نزدیکی خانه‌ی رهبران الفتح خانه‌ای گرفت و از این طریق توانست تصاویر واضحی را از آن‌ها ثبت و برای موساد ارسال کند.

رهبران الفتح در شب ۱۰ آوریل سال ۱۹۷۳ بدست گروهی از جاسوسان موساد و با نقش موثر یائیل مان ترور شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
خدا لعنت کند جاسوس‌های موساد و سیا را !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
زن جاسوس برای همه جواب نمیده، این اعراب زود گول زنا رو میخورن، ای وای.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
مثلا ایرانیها نمیخورن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۰:۵۶ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
قربون این دنیا برم. دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره... باعث شهادت رهبران فلسطینی شد. گشت و گشت و گشت. تا نوبت خودش رسید. عجب روزگاریه. خوبه ‌که ادم خوب باشه
آخرین اخبار