گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله راکتی به فرودگاه کابل را بر عهده گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله راکتی به فرودگاه کابل در روز دوشنبه را بر عهده گرفت.

گروه تروریستی داعش در حساب تلگرامی خود نوشت: به لطف خداوند متعال، سربازان خلافت فرودگاه بین المللی کابل را با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار دادند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این در حالی است که پدافند هوایی آمریکا موفق شد ۵ راکت را که به سوی فرودگاه کابل در اوایل صبح امروز (دوشنبه) شلیک شده بود، رهگیری کند.

همچنین یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد ۵ موشک در این رویداد شلیک شده بودند؛ البته او مشخص نکرد که آیا تمامی این موشک‌ها ساقط شدند یا خیر.

شایان ذکر است که با خروج نیرو‌های آمریکا و ناتو از افغانستان، کنترل این کشور به دست نیرو‌های طالبان افتاد و این گروه توانست در تاریخ ۱۵ اوت، کنترل کابل را به غیر از فرودگاه این شهر به دست آورد. نیرو‌های طالبان همچنین موفق شدند پس از فرار اشرف غنی، رئیس جمهور سابق این کشور به امارات، وارد کاخ ریاست جمهوری شوند.

این در حالی است که در پی اوضاع اخیر افغانستان، آمریکا بیش از یکصد هزار نفر را از این کشور طی روز‌های اخیر خارج کرده است. جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ساعتی پیش در کنفرانسی مطبوعاتی از خارج ساختن بیش از ۱۲۲ هزار نفر از جمله ۵ هزار آمریکایی از افغانستان خبر داد.

او همچنین گفت: عملیات افغانستان به زودی به پایان می‌رسد؛ اما تلاش‌های ما برای امداد رسانی بشر دوستانه ادامه می‌یابد. ما به پاسخ به تهدید‌ها در افغانستان به شکلی سریع و قوی ادامه می‌دهیم.

وی تصریح کرد: موشک‌هایی که فرودگاه کابل را هدف قرار دادند، بر روند تخلیه از افغانستان تأثیری نداشتند. تهدید‌ها در افغانستان فعال است و و ما قدرت دفاع از خودمان را همراه با ادامه مأموریت تخلیه داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار