طرح گازرسانی به چهار روستای شهرستان اهر شامل یوزبنده، آلمان جدید، خضرکندی و قرخ‌بولاغ با سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید و در مجموع ۱۱۰ خانوار روستایی از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،عزیز عزیزی رئیس اداره گاز اهر روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها، به اتمام شبکه گازرسانی در این شهرستان اشاره کرد و گفت:تاکنون ۹۹.۷ درصد جمعیت شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

او با بیان اینکه پیش از این گاز طبیعی اهر از دو خط انتقال تأمین می‌شدافزود: اخیراً با هدف اجرای مصوبه ستاد پدافند غیرعامل جهت تأمین پایدار گاز شهرستان، یک خط دیگر به طول ۷۴ کیلومتر با ۷۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از خط صادراتی ارمنستان به سمت اهر احداث شد.

اوبا بیان اینکه در حال حاضر ۵۵ هزار و ۷۰۰ مشترک گاز شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، افزود: از مجموع مشترکان ۴۲ هزار و ۷۰۰ مشترک شهری و ۱۳ هزار مشترک روستایی هستند.

رئیس اداره گاز شهرستان اهر از بهره‌مندی ۱۷۸ روستای شهرستان از نعمت گاز طبیعی نیز خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر تنها ۱۰۰ خانوار در ۱۹ روستای فاقد گاز طبیعی سکونت دارند که عمدتاً روستا‌های فصلی و دارای چهار خانوار هستند.

عزیزی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد خانوار‌های شهری اهر و ۹۹.۳ درصد خانوار‌های روستایی شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند، ابراز داشت: با افتتاح طرح گازرسانی به چهار روستای یوزبنده، آلمان جدید، خضرکندی و قرخ‌بولاغ، اهر به عنوان شهرستان سبز آذربایجان‌شرقی معرفی می‌شود.

اوهمچنین با اشاره به اینکه پروژه خط تغذیه تأمین گاز شهر اهر به طول ۱۳ کیلومتر و با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در حال احداث است، خاطرنشان کرد: عملیات گازرسانی به سه روستای کم جمعیت شهرستان نیز در حال اجراست.

در شهرستان اهر هفت جایگاه سوخت سی‌ان‌جی، ۴۱ واحد عمده مشترک گاز و ۲۸ هزار علمک نصب شده وجود دارد و طول شبکه گازرسانی در این شهرستان حدود یکهزار و ۱۶۶ کیلومتر است.

امروز همچنین چندین طرح دیگر از جمله دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، پست هوایی دوم روستای کقالق جهت اصلاح ضعف ولتاژ با ۱۷۷ میلیون تومان هزینه، احداث پست هوایی و خط بیست کیلوولت چایکنار شرقی اهر با بیش از ۲۶۰ میلیون تومان هزینه و اصلاح شبکه فشار ضعیف روستا‌های رشت‌آباد، یاورکندی، آذغان و قلعه‌شامی با بیش از ۲۳۰ میلیون تومان هزینه نیز به بهره‌برداری رسید.

برق‌رسانی به روستای چلان با احداث ۶ کیلومتر خط بیست کیلو ولت و ۷۰۰ متر شبکه فشار ضعیف با یک میلیارد و ۴۳ میلیون تومان هزینه، افتتاح اولین شعبه پست بانک در بخش فندقلو و چمن مصنوعی روستای آذغان با پنج میلیارد ریال هزینه نیز از دیگر طرح‌های افتتاحی روز جاری در این شهرستان است.

از دیگر پروژه‌های افتتاح شده در بخش کشاورزی شهرستان اهر می‌توان به بهره‌برداری از چهار طرح کشاورزی از جمله آبیاری بارانی در سطح ۲ هکتار، کشت محصولات گلخانه‌ای کوچک مقیاس، واحد بره‌پرواری ۲۰۰ رأسی و واحد بسته‌بندی حبوبات و غلات ۵۰۰ تُنی اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.