سرپرست شبکه بهداشت و درمان پاوه گفت : ۴۳ درصد جمعیت واجد شرایط این شهرستان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که این آمار در مقایسه با میانگین استانی با ۳۷ درصد، بیشتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فاروق سلیمی سرپرست شبکه بهداشت و درمان پاوه گفت : جمعیت هدف واکسیناسیون در این شهرستان بیش از ۴۵ هزار است که تاکنون ۱۹ هزار و ۶۰۰ نفر دوز اول و هفت هزار و ۹۰۰ نفر نیز دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

او با بیان اینکه ۱۲ مرکز واکسیناسیون در این شهرستان فعال است، گفت : دو واحد از این مراکز تجمیعی هستند که یک واحد آن به تازگی توسط سپاه ناحیه پاوه با هدف تسریع در روند واکسیناسیون راه اندازی شده است.

سلیمی افزود: همکاران بخش بهداشت و واکسیناسیون بدون تعطیلات و به صورت دو شیفت مشغول خدمات رسانی و انجام واکسیناسیون جامعه هدف هستند و استقبال مردم مطلوب است و انتظار می‌رود مشارکت بیشتر شود.

او افزود: با توجه به اینکه برای کنترل مناسب همه گیری بیماری و دستیابی به ایمنی و سلامتی جامعه نیاز است حداقل ۷۰ درصد جمعیت واکسینه شوند تحقق این مهم نیازمند همت جمعی و همکاری مردم با شبکه بهداشت است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان پاوه ادامه دادد: همه همشهریان همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک مناسب را در اولویت قرار دهند و در اولین فرصت نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

تزریق ۳۰ هزار دوز واکسن کرونا در سرپل ذهاب

معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب گفت: ۳۰ هزار دوز واکسن کرونا شامل نوبت اول و دوم بر اساس اولویت بندی ستاد ملی کرونا در بین گروه‌های مختلف سنی فراخوان شده با رعایت اولویت تزریق شده است.

 محسن مرادی افزود: هم اکنون واکسیناسیون در سرپل ذهاب در۲ مرکز تجمیعی سطح شهر و هفت مرکز روستایی در حال انجام است.

او افزود: واکسیناسیون بیماران خاص در محل بیمارستان انجام می‌شود و یک مرکز واکسیناسیون خودرویی هم در سطح شهر طراحی شده که در صورت لزوم فعال خواهد شد.

معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب گفت: ۳۰هزار واکسن در شهرستان تزریق شده است که اثرات قابل مشاهده آن در شهرستان بسیار امیدوار کننده است و امید می‌رود با ایمن شدن جمعی از شر ویروس منحوس خلاص سویم.

 مرادی افزود: واکسیناسیون افراد مسن و درصد بالای جمعیت واکسینه شده افراد بالای ۵۰ سال امروز به نتایج مثبتی رسیده که براساس آمار موجود مرگ و میر و شدت بیماری در افراد بالای ۵۰ سال به شدت کاهش یافته است.

او ادامه داد: مردم فهیم شهرستان از طرح واکسیناسیون استقبال بیشتری داشته باشند تا واکسیناسیون در شهرستان به سرعت انجام شده و با واکسینه و ایمنی شدن مردم در برابر بیماری هرچه سریعتر از پیک پنجم شیوع بیماری کرونا عبور کنیم.

او از همه مردم خواست تا با پایبندی به رعایت موازین بهداشتی و استفاده از ماسک کمک کنند که هرچه زودتر سرپل ذهاب از وضعیت قرمز کرونایی خروج یابد.

تزریق ۴۲ هزار دُز واکسن در صحنه

مدیر شبکه بهداشت و درمان صحنه گفت: تاکنون ۴۲ هزار دُز واکسن در شهرستان تزریق شده که ۲۹ هزار نفر، دُز اول معادل ۵۳ درصد جمعیت هدف واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که از میانگین استانی بیشر است.
آمار واکسیناسیون در صحنه بیشتر از میانگین استانی است

 حسین رحیمی افزود: متأسفانه به دنبال شروع پیک پنجم کرونا در کشور و استان، شهرستان صحنه هم حدود ۲۰ روزی‌است که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

او با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت اصلا مساعد نیست، ادامه داد: درصد استفاده از ماسک به زیر ۴۰ درصد رسیده و همین سبب شیوع خیلی سریع بیماری شده به طوریکه اکنون حدود ۴۶ بیماری کرونایی در بیمارستان دکتر معاون شهرستان بستری و تحت درمان هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان صحنه افزود: پیک پنجم پیر و جوان نمی‌شناسد و تمامی گروه‌های سنی از خردسالان، نوجوان، جوانان و افراد مسن را درگیر می‌کند.

او در خصوص روند واکسیناسیون در شهرستان صحنه، گفت: تاکنون ۴۲ هزار دُز واکسن در شهرستان تزریق شده که ۲۹ نفر، دُز اول معادل ۵۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که از میانگین استانی بیشتر است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.