موهبتی گفت: اقدامات انجام شده در سیستان و بلوچستان حاصل امنیت حاصل از خون شهدا و ایستادگی در مقابل ظلم و ستم برای بسط عدالت در کشور و محرومیت‌زدایی در منطقه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  روابط‌ عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در آیین تجلیل از خانواده معظم شهدای حوزه مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: شهدای حوزه مبارزه با مواد مخدر مظلوم‌تر هستند زیرا در این حوزه گرگ‌هایی در لباس میش از پشت خنجر و در عین حال که دیده نمی‌شوند اتفاقات ناگوار را رقم می‌زنند.

وی افزود: خانواده شهدای مواد مخدر باید از حضرت زینب(س) درس بگیرند و همچنان که آن حضرت در کاخ یزید محکم و استوار ایستاد و پیام‌رسان خون امام‌حسین (ع) شد آنان نیز پیام‌رسان خون شهدا باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مواد مخدر چه در حوزه تولید و چه توزیع سبب می‌شود که عزت‌آفرینی را از انسان بگیرد و نه تنها جان انسان بلکه عزت انسان را هم به خطر می‌اندازد.

وی تاکید کرد: شهدا و خانواده شهدا ولی‌نعمتان این نظام‌اند و آمده‌ایم که تجدید عهد و پیمان کنیم و براساس آنچه که اهداف نظام جمهوری اسلامی و خون شهداست گزارش عملکرد داده و کارها را به گونه‌ای انجام دهیم که یاس و ناامیدی در دل دلدادگان نظام که در راس آن‌ها خانواده شهدا هستند رخ ندهد.

موهبتی خاطر نشان کرد: مساله مواد مخدر و مفسده‌های ناشی از آن از جهل، نادانی و عدم آگاهی است و حتماً باید در این زمینه اقدامات فرهنگی خوبی انجام شود.

وی تصریح کرد: ریشه بسیاری از معضلات بیکاری است و بیکاری آتش مواد مخدر را شعله‌ور می‌کند بنابراین برای جلوگیری از این آتش و نتیجه دادن خون شهدا اقدامات خوبی در سیستان و بلوچستان با نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب و تلاش مسوولان انجام شد که البته این اقدامات در شان، عظمت و بزرگی این مردم نیست.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در شرایط سخت جنگ اقتصادی تحمیلی ظالمانه و کرونا اتفاقات خوبی در استان رخ داده به طوریکه در حوزه آگاهی بخشیدن و آموزش دادن در ۲ سال اخیر ۱۹ درصد استخدام آموزش و پرورش کشور در این استان انجام و رکورد مدرسه‌سازی در استان به بالای هزار کلاس درس در روز رسید.

وی بیان کرد: در حوزه دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فناوری و مراکز رشد اقدامات بی‌بدیلی انجام شد به‌طوری که فضای حوزه پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در سه سال قبل پنج هزار متر مربع بوده اما امروز به بیش از ۵۰ هزار مترمربع در استان برای ایجاد اشتغال و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان رسیده است.

موهبتی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان نیز اقدامات بی‌بدیلی هم در حوزه ساخت مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانی و هم جذب نیروی انسانی رخ داده که اگر این اقدامات نبود در حوزه مقابله با کرونا با آسیب‌های فراوانی روبرو بودیم.

وی تصریح کرد: با همت و تلاش همه مسوولان استانی توجه ویژه‌ای به بحث بودجه سیستان و بلوچستان شد به طوری که در سه سال متوالی بالاترین رشد بودجه در بین استان‌های کشور به این استان اختصاص داشته است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حدود ۱۹ درصد روستاهای استان تنش آبی داشتند گفت: ۲۲ درصد برخورداری و دسترسی به آب آشامیدنی روستاهای این استان در ۲ سال گذشته محقق شد.

وی بیان کرد: در حوزه راهسازی ۶۵ کارگاه راهسازی به جز راه‌آهن در سیستان و بلوچستان فعال است و سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این حوزه اعتبار هزینه می‌شود.

موهبتی افزود: پروژه‌های راه‌آهن و بندر شهید بهشتی، گازرسانی، بزرگراه‌ها، چاه ژرف، نیروگاه‌های بادی و همچنین مجموعه طرح ۴۶ هزار هکتاری و بسیاری از اقدامات دیگر را می‌توان از اقدامات بی‌نظیر نظام در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: مواد مخدر ریشه همه مفسده‌ها، معضلات و جرم‌هاست و کسانی که در راه مقابله با آن گام برمی‌دارند به همین نسبت پاداش آنان بالاتر است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار