بهره‌برداری از سامانه آب‌رسانی به روستای سلطان‌آباد

همزمان با هفته دولت سامانه آبرسانی به روستای سلطان آباد از توابع بخش مرکزی شیراز به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهمن بهروزی، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز از افتتاح طرح جمع‌آوری و انتقال آب چاه‌های محراب به روستای سلطان‌آباد شهرستان شیراز با حضور مقامات استانی و لشکری خبر داد.

او با تشریح برخی از پروژه‌های آب و فاضلاب شیراز، عنوان کرد: پس از اجرای طرح ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی ۱۵۴ روستای اطراف شهر شیراز با جمعیت ۱۸۶۰۰۰ نفر به شرکت آب و فاضلاب شیراز ملحق شدند.

بهروزی با اشاره به تأمین آب این روستا‌ها به‌وسیله چاه‌ها و تعدادی چشمه و همچنین آب‌رسانی سیار بوسیله تانکر بیان کرد: عمده مشکلات روستا‌های مذکور در بخش تأمین، ذخیره و شبکه توزیع آب بود به‌طوری‌که در سال‌های گذشته باگرم شدن هوا در تابستان تنش‌های آبی زیادی در این بخش شاهد بودیم.

او با اشاره به اقدامات آبفای شیراز در راستای رفع مشکلات مربوطه و ارتقای وضعیت آب‌رسانی از زمان الحاق روستا‌ها، تصریح کرد: شرکت آبفای شیراز خدمات زیر بنایی متعددی ازجمله اجرای شبکه و خط انتقال به طول ۹۵ هزار متر، حفر شش حلقه چاه، تجهیز و بازسازی دو حلقه چاه، تعویض پمپ چاه جهت بهبود دبی آب با نصب ۲۲ دستگاه و نصب ۷ دستگاه کلرزنی انجام داده است.

مدیرعامل آبفای شیراز از تداوم این فعالیت‌ها و خدمات تا زمان رسیدن به یک وضعیت پایدار در روستا‌ها خبر داد وگفت: خدمات این شرکت با توجه به بضاعت مالی خود تا کسب رضایتمندی مردم ادامه‌خواهد داشت.

بهروزی همچنین به برنامه‌های در دست اقدام این شرکت نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر از سوی شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز ساخت مخازن پیش‌ساخته در ۱۲ روستا با ظرفیت ۹۵۹ مترمکعب، ساخت مخزن بتنی در همه روستا با ظرفیت ۳۰۰۰ مترمکعب، ساخت مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی جهت روستا‌های قره‌باغ، اجرای شبکه و خط انتقال به مقدار ۴۰ کیلومتر در سال جاری، حفر دو حلقه چاه آهکی و یک حلقه چاه آبرفتی و همچنین تجهیز ۵ حلقه چاه در دست اقدام است.

او ضمن قدردانی از همکاری فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران برای اجرای طرح جمع‌آوری و انتقال آب چاه‌های محراب به سلطان‌آباد به سرعت پیگیری و اجرای این پروژه تاکید کرد و گفت: بعد از اجرای طرح ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، آب‌رسانی به منطقه سلطان‌آباد از دغدغه‌های شرکت آبفا شیراز بود که در سنوات گذشته از چندین چاه منتقل می‌شد، اما با اجرای این پروژه یک شبکه مستقل برای این منطقه ایجاد شد.

این مسئول یادآور شد: سامانه آب‌رسانی سلطان‌آباد شامل خط انتقال و یک حلقه چاه است که بیش از ۳ ماه با حدود ۱۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات جاری انجام شد.

او با اشاره به برنامه‌های آتی این شرکت برای توسعه شبکه آب روستای سلطان آباد سلطان‌آباد متذکر شد: استفاده از ظرفیت آب سطحی در این منطقه تعریف‌شده و خط انتقالی از کمربندی به سمت جنوب تعریف شده که بخشی از آن اجراشده است.

سامانه آب‌رسانی سلطان‌آباد از پروژه‌های آب‌رسانی در طرح ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی است که در هفته دولت با حضور عنایت الله رحیمی، استاندار فارس، محمدرضا امیری فرماندار شیراز، مسعود جعفری، فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران شیراز و جمعی از معاونین و مدیران به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار