فرجی گفت: علت آتش‌سوزی در باغ های روستای فریزهند هنوز روشن نیست، اما مشکل اصلی بیمه نبودن کشاورزان خسارت دیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سیف‌الله فرجی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز درباره آتش‌سوزی چند روز پیش در باغ های‌ روستای فریزهند نطنز، گفت: هنوز منشأ و علت آتش‌سوزی مشخص نیست و موضوع مبهم است. حدود ۱۰ هکتار از باغ های مثمر روستای فریزهند طعمه آتش شدند و خسارات زیادی به کشاورزان این روستا وارد شد و درختانی هم که زیاد در آتش نسوختند بعید است در آینده میوه دهند.

وی افزود: گزارش این آتش‌سوزی را به فرمانداری و سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کردیم و برآورد خسارت به شکل تقریبی انجام شده است، محلی‌ها و کشاورزان منطقه باید بیشتر مراقب زمین‌ و باغ های خود باشند تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود. بیشتر مردم فریزهند ساکن تهران بوده و برخی از این باغ‌ها نیز مالک مستقیمی ندارند، برای مثال یک باغ برای ۴ نفر است به همین دلیل مراقبت از این باغ ها ضعیف است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز گفت:  پس از اعلام آتش سوزی، آتش‌نشانان نیز به محل می‌رسند اما به دلیل کوچه‌های باریک روستا موفق به عبور با ماشین‌های آتش‌نشانی نمی‌شوند به همین دلیل از طریق پمپ‌های کف‌کِش در نهر‌های آب برای مهار آتش اقدام کردند. کوچه‌های روستای فریزهند ۲ متر بیشتر عرض ندارد و پیشنهاد‌هایی را برای عریض کردن این کوچه‌ها ارائه داده‌ایم.

وی گفت: یک روز کامل برای علت‌یابی این حادثه در فریزهند وقت گذاشتیم، اما با وجود سؤالات زیادی که از کشاورزان کردیم باز هم علت اصلی آتش‌سوزی را پیدا نکردیم، محلی‌ها بیشتر تأکید داشتند گردشگرانی که از بیرون وارد روستا شده‌اند آتشی را که روشن کرده اما هنگام رفتن خاموش نکردند‌‌. در این حادثه درختان گردو، زالزالک، انگور، آلو و... دچار آسیب شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز خاطرنشان کرد: برای جبران خسارت کشاورزان به فرمانداری شهرستان نامه زده‌ایم تا از محل مدیریت بحران استان اقدام کنند. اما بزرگ‌ترین مشکل در اینجا است که کشاورزان خسارت دیده پوشش بیمه‌ای نداشتند به همین دلیل هر کشاورز باید زمین و باغ خود را تحت پوشش بیمه قرار دهد تا در صورت بروز چنین حوادثی کمتر متضرر شوند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار