تیم فوتبال آرسنال در طول تاریخ از بازیکنان بزرگی در ترکیب خود بهره برده است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پیراهن تیم فوتبال آرسنال در طول تاریخ بر تن بسیاری از بازیکنان بزرگ انگلیس و جهان بوده است. تحت هدایت جورج گراهام و آرسن ونگر، هواداران توپچی‌ها (لقب تیم فوتبال آرسنال) این امتیاز را داشتند که فوتبال درجه یک جهان را در تیمشان ببینند، زیرا بازیکنان مستعد زیادی در ۴ دهه گذشته به آرسنال پیوستند یا در آکادمی‌های این تیم پرورش یافتند. 

برخی از این بازیکنان حتی پس از جدایی از آرسنال نیز موفق بودند، زیرا آکادمی جوانان این باشگاه سابقه پرورش استعداد‌های زیادی را در سال‌های اخیر داشته است. 

در این گزارش ۵ نفر از بهترین بازیکنان که تاکنون برای آرسنال بازی کرده‌اند را معرفی می‌کنیم. در این گزارش نه فقط دوران بازی در آرسنال، بلکه تمام دوران حرفه‌ای بازیکنان مورد توجه قرار می‌گیرد.

۱- تیری هانری (۲۰۰۷ - ۱۹۹۹) - ۳۷۶ بازی 

تیری هانری به عنوان بهترین بازیکن تاریخ لیگ برتر شناخته می‌شود. این بازیکن فرانسوی در دوران حضورش در آرسنال به سادگی قابل توقف نبود. 

هانری به عنوان وینگر از یوونتوس به آرسنال آمد، اما به عنوان یکی از بهترین مهاجمان تاریخ در این تیم توپ زد. سرعت، قدرت بدنی، قدرت تمام کنندگی، شوتزنی و توانایی حفظ توپ، او را به یکی از کامل‌ترین مهاجمان تاریخ تبدیل کرد. تماشای بازی مهاجم فرانسوی مانند تماشای شعر در حال حرکت بود. هنری در آرسنال ۲ قهرمانی در لیگ برتر و ۲ جام حذفی به همراه چند افتخار فردی را کسب کرد. هانری سپس در سال ۲۰۰۷ به بارسلونا پیوست. او با پیراهن کاتالان‌ها توانست لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند که در دوران حضورش در آرسنال نتوانست به آن دست پیدا کند. هانری همچنین ۲ قهرمانی در لالیگا و یک قهرمانی در کوپا دل ری را هم تجربه کرد. 

در سطح ملی هانری کار خود را به عنوان بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فرانسه تمام کرد و یک جام جهانی و یک قهرمانی اروپا را به دست آورد. 

هنری نه تنها یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان آرسنال است، بلکه یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال است. 

۲- پاتریک ویرا (۲۰۰۵-۱۹۹۶) - ۳۹۶ بازی

پاتریک ویرا به یک فوق ستاره در آرسنال تبدیل شد و یکی از مسلط‌ترین هافبک‌های دنیا بود. 

ویژگی‌های فیزیکی ویرا همراه با تحرک و قدرت فنی و بدنی، او را به یکی از کامل‌ترین هافبک‌های لیگ برتر تبدیل کرد. این بازیکن فرانسوی خلاقیت زیادی به تیم آرسن ونگر اضافه کرد و در کار‌های دفاعی تیمش به خوبی مشارکت داشت.

ویرا قبل از جدایی از آرسنال در سال ۲۰۰۵، ۳ قهرمانی در لیگ برتر و ۴ قهرمانی جام حذفی را با این تیم کسب کرد. او در ایتالیا به همراه اینترمیلان ۳ فصل قهرمان سری آ شد و قبل از بازگشت به لیگ برتر انگلیس، یک جام حذفی دیگر به کارنامه خود اضافه کرد. ویرا با منچسترسیتی در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰ توانست قهرمان جام حذفی انگلیس شود. 

 ویرا در سال ۲۰۰۱ به عنوان بازیکن سال فرانسه و بهترین بازیکن فصل لیگ برتر انتخاب شد. این بازیکن فرانسوی همچنین در تیم منتخب ۶ فصل و تیم منتخب دهه لیگ برتر حضور داشت. 

آرسنال پس از جدایی پاتریک ویرا هنوز نتوانسته جایگزین مناسبی برای او پیدا کند. 

۳- سسک فابرگاس (۲۰۱۱-۲۰۰۳) - ۳۰۴ بازی 

سسک فابرگاس که بیشترین موفقیت خود را پس از جدایی از آرسنال به دست آورد، در جوانی از بارسلونا به این باشگاه آمد و خیلی زود تبدیل به یکی از بهترین هافبک‌های لیگ برتر شد. فابرگاس در دوران حضورش در آرسنال به سرعت به یکی از بازیکنان مورد علاقه هواداران تبدیل شد. 

این بازیکن اسپانیایی خیلی زود نبض توپچی‌ها را به دست گرفت و پس از خروج هانری از امارات، کاپیتان این تیم شد. تسلط فابرگاس بر توپ و پاس‌های دقیق او باعث شد تا به یکی از گزینه‌های نقل و انتقالاتی جذاب اروپا تبدیل شود. این موضوع همراه با ناکامی آرسنال در قهرمانی رقابت‌های مختلف باعث شد که فابرگاس آرسنال را ترک کند و دوباره به بارسلونا بپیوندد.

فابرگاس در باشگاه دوران نوجوانی خود توانست عنوان قهرمانی لالیگا، کوپا دل ری و سوپرجام اروپا را کسب کند. او سپس در اقدامی بحث برانگیز راهی چلسی شد که رقیب همشهری تیم سابقش به شمار می‌آمد. او ۲ قهرمانی در لیگ برتر و یک قهرمانی در جام حذفی به دست آورد. 

فابرگاس در سطح ملی هم فوق العاده عمل کرد و بخشی جدایی ناپذیر از نسل طلایی اسپانیا بود که ۲ قهرمانی جام ملت‌های اروپا و جام جهانی ۲۰۱۰ را از آن خود کرد. 

فابرگاس ۲ بار به تیم منتخب سال یوفا راه یافت و در حال حاضر در رده دوم برترین گلزنان تاریخ لیگ برتر قرار دارد.

۴- دنیس برکمپ (۲۰۰۶ - ۱۹۹۵) - ۴۰۷ بازی

دنیس برکمپ، بازیکنی که قبل از پیوستن به آرسنال موفقیت‌های کمی کسب کرد، محصول آکادمی مشهور آژاکس بود و در دوران حضورش در لیگ هلند به این تیم کمک کرد تا قهرمان جام اروپا شود. او سپس به اینترمیلان نقل مکان کرد، جایی که یک جام اروپای دیگر را به کارنامه خود اضافه کرد و در سال  ۱۹۹۵ راهی آرسنال شد.

برکمپ با نظر بروس ریچ، سرمربی وقت آرسنال با مبلغ ۷.۵ میلیون پوند که در آن زمان رکورد نقل و انتقالاتی محسوب می‌شد، به آرسنال پیوست. برکمپ با وجود شروع نه چندان درخشان در آرسنال، به یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تیم این تیم تبدیل شد. 

برکمپ در آرسنال ۳ قهرمانی در لیگ برتر و ۴ قهرمانی در جام حذفی همراه با افتخارات فردی از جمله بهترین بازیکن سال انجمن نویسندگان فوتبال انگلستان و بهترین بازیکن سال اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای انگلستان را کسب کرد. تنها دلیلی که این بازیکن هلندی در رده چهارم لیست قرار دارد این است که او هیچ موفقیتی در تیم ملی هلند به دست نیاورد.

برکمپ در سال ۲۰۰۶ با پیراهن آرسنال بازنشسته شد و نام خود را در تاریخ این باشگاه جاودانه کرد.


بیشتر بخوانید


۵- تونی آدامز (۲۰۰۲ - ۱۹۸۳) - ۶۶۹ بازی

تونی آدامز، مشهور به آقای آرسنال تمام دوران حرفه‌ای خود را در این تیم سپری کرد و یکی از بزرگ‌ترین مدافعان انگلیسی تمام دوران بود.

آدامز یک فوتبالیست بلند قامت و پیشرو در زمین بود و به دلیل سبک دفاعی خاص خود مشهور شد. او از نظر تاکتیکی زیرک بود و از نظر فنی با بازی زیر نظر آرسن ونگر بهتر شد. تحت هدایت سرمربی فرانسوی، آدامز به یکی از بهترین مدافعان میانی لیگ برتر تبدیل شد. او توانایی پیش بردن توپ در زمین و شروع حملات تیمش را داشت. 

این مدافع میانی به مدت ۳ دهه در آرسنال بازی کرد و به طرز عجیبی در هر دهه قهرمانی لیگ برتر را تجربه کرد. او همچنین در دوران بازیگری خود ۳ جام حذفی و یک جام اروپا را از آن خود کرد. آدامز کاپیتان تیم ملی انگلیس بود و ۶۶ بازی برای ۳ شیر‌ها انجام داد.

آدامز افتخار راهیابی به تیم دهه (۲۰۰۲-۱۹۹۲) و تیم قرن لیگ برتر (۲۰۰۷-۱۹۷۷) و حضور در تالار مشاهیر فوتبال انگلیس را دارد. او به خاطر وفاداری و کمک هایش به آرسنال برای همیشه مورد علاقه هواداران این تیم خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
خوشم میاد اینها چند فصل باهم همبازی بودند بغیر از سس و تونی آدامز. حرکات مرگبار هانری هنوز یادمه
آخرین اخبار