رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه شهرک صنعتی بانه یکی از شهرک‌های صنعتی نمونه استان است، گفت: در این شهرک واحد تولیدی غیرفعال وجود ندارد و ۱۵ واحد نیز در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمد دره وزمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در حاشیه آیین افتتاح واحد تولید وسایل خانگی برقی بانه با بیان اینکه پیگیری و جدیت سرمایه گذران در اجرای طرح‌های تولیدی باعث رغبت بیشتر دستگاه دولتی برای حمایت از سرمایه گذاران می‌شود، اظهار داشت: واحد‌های تولیدی در حال احداث بانه در زمینه تولید لوازم خانگی و کالا‌های است که قبلا توسط واردکنندگان وارد کشور می‌شد.

او افزود: به بسیاری از سرمایه گذاران شهرک صنعتی بانه در منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار شده که واحد‌های بزرگتر با تولید بیشتر احداث کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه ۶۰ درصد لامپ‌های ال‌ای دی کشور توسط کردستانی‌ها تولید می‌شود، گفت: بانه به عنوان الگوی تولید در کشور مطرح شده و این شهر یکی از قطب‌های مهم تولید لامپ‌های کم مصرف در کشور است و بسیاری از سرمایه گذارانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، اهل بانه هستند.

دره وزمی بیان کرد: بانک ملی برای حمایت از واحد‌های تولیدی لوازم خانگی (مدرن الکتریک جهان گستر) ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی پرداخت کرده است و سرمایه گذار نیز ۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه کرد.

او افزود: در ۲ سال اخیر واردکنندگان بانه به تولید کننده تبدیل شدند و از ابتدا با مونتاژ کالا شروع به فعالیت کردند و اکنون ۶۰ درصد قطعات وسایل خانگی در داخل تولید می‌شود.

پیمان الماسی معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم گفت: از ابتدای امسال ۸۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به نرخ‌های ۱۰ درصد، ۱۲ درصد و ۱۸ درصد به سرمایه گذاران پرداخت شده است.

او افزود: این میزان تسهیلات به ۴۸ مورد سرمایه در گردش و سرمایه ثابت پرداخت شده که باعث تثبیت اشتغال ۲۵۰ نفر شد و زمینه اشتغال ۱۲۰ نفر را نیز فراهم کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.