با مشارکت و همراهی بنیاد مسکن شهرستان شیراز در قالب طرح بهسازی مسکن روستایی همزمان با هفته دولت بهره برداری از ۵۳۵ واحد مسکن روستایی در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود صف شکن، مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز از تامین ۴۴۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار و تسهیلات برای بهره بردای از طرح‌های یاد شده خبر داد و گفت: آغاز هفته دولت یادآور فداکاری‌های فرزندان پاک نهاد و گرانقدر انقلاب و احیا کننده روز‌های پرشور خدمتگزاری شهیدان رجایی و باهنر است، بنیاد مسکن در شهرستان شیراز بر مبنای مدیریت جهادی برای محرومیت زدایی در روستا‌ها تلاش کرده است.

او با تشریح عملکرد‌ها در حوزه مسکن روستایی دراین شهرستان گفت: ساخت منازل مقاوم دربرابر حوادث طبیعی درروستا‌ها، ایجاد اشتغال در روستا جهت استاد کاران و کارگران ساختمانی، تبدیل محیط غیر بهداشتی روستا به محیط بهداشتی و قابل سکونت، تلاش در حفظ هویت معماری بومی روستایی، توزیع عادلانه اعتبارات بانکی درمسکن روستایی، ثبیت مالکیت و از بین بردن اختلافات ملکی و ایجاد روحیه امنیت و تغییر نگرش به ملک به عنوان یک پشتوانه مالی و همچنین ایجاد ثبات سکونت، در روستا وجلوگیری از پدیده مهاجرت از روستا به شهر از جمله مزایای اعطای اسناد مالکیت و اجرای طرح‌های توسعه است.

صف شکن از پرداخت ۱۰ هزار و ۳۷۸ فقره تسهیلات مقاوم سازی از طریق بانک‌های عامل از سال ۱۳۸۷ جهت ساخت منازل مقاوم روستایی خبر داد و گفت: نظارت بر ساخت و ساز و ارائه خدمات فنی، جهت ۱۰ هزار و ۴۰۱ باب منزل مسکونی ساخته شده در روستا‌های شهرستان شیراز، با نظارت کامل از طریق، ناظران این بنیاد انجام پذیرفته است.

او فعالیت‌های انجام شده درحوزه واگذاری زمین را هم بیان کرد و گفت: به صورت کلی تا کنون تعداد ۲۵۹۸ قطعه زمین در روستا‌های شهرستان شیراز جهت ساخت منازل مسکونی به متقاضیان واگذار شده است. فعالیت‌های واگذاری زمین درسال ۱۳۹۹ نیز ۲۱۴ قطعه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار