رییس مرکز بهداشت و درمان کاشان گفت: واکسیناسیون گروه‌های هدف این شهرستان در صورت تامین روزانه پنج هزار دز واکسن برای دانشگاه علوم پزشکی کاشان تا بهمن امسال پایان خواهد یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مسعود دهقانی رییس مرکز بهداشت و درمان کاشان گفت: با توجه به آماده‌سازی بستر واکسیناسیون در دانشگاه علوم پزشکی کاشان ، ارتقای توزیع واکسن و مشارکت آحاد جامعه امید می‌رود روزانه پنج هزار واکسن تزریق شود و تا اوایل فصل زمستان گروه‌های هدف پوشش مطلوب داده شوند.

وی با اشاره به تزریق روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار دز واکسن در منطقه کاشان ادامه داد: در شرایط کنونی تا پایان سال ۲ نوبت واکسن گروه هدف پایان می‌یابد.

به گفته وی مرکز‌های متینی سبک‌بار، فاطمیه زیدی، طالقانی، رشد و تندرستی آیت الله یثربی و شهدای بسیج پنج مرکز تجمیعی واکسناسیون شهر کاشان است که اسامی آن در سامانه سلامت به ثبت رسیده و شهروندان می‌توانند با انتخاب هر  یک از مرکز‌های محل تزریق و حتی ساعت و روز دریافت واکسن را به راحتی تعیین کنند تا بدون ازدحام و با آرامش تزریق واکسن انجام شود.

رییس مرکز بهداشت و درمان کاشان با یادآوری اینکه مرکز تجمیعی رضوی نیز با همکاری آموزش و پرورش کاشان برای فرهنگیان خدمات واکسیناسیون را تاکنون انجام داده است، افزود: ۲ مرکز فاطمیه زیدی در نوبت عصر و سبک‌بار پاره نوبت صبح به صورت پاره وقت و مرکز متینی و رشد و تندرستی آیت الله یثربی از ساعت هشت تا ۲۰ فعالیت دارند.

قابلیت تزریق روزانه ۱۵۰۰ واکسن در مرکز شهدای بسیج

دهقانی با یادآوری راه‌اندازی مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهدای بسیج کاشان با استقرار ۲ گروه و تزریق روزانه ۲۰۰ دز واکسن گفت: این مرکز به‌دلیل وجود امکانات و قابلیت افزایش چهار گروه و تزریق روزانه ۸۰۰ تا یک‌هزار و ۵۰۰ واکسن در هفته‌های آینده دارد.

وی خاطر نشان کرد: مرکز واکسیناسیون شهدای بسیج به عنوان اصلی‌ترین مرکز تجمیع واکسیناسیون در مرکز شهر صبح و عصر در خدمت شهروندان است.

رییس مرکز بهداشت و درمان کاشان با تاکید بر اینکه در برهه کنونی افراد ٥٠ سال به بالا می‌توانند در سامانه واکسیناسیون برای نوبت واکسن نام‌نویسی کنند، افزود: در صورتی که ٢۵ درصد گروه سنی ٥٠ تا ٥٩ سال اقدام به تزریق واکسن کنند حتی با زدن ۲ دز واکسن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استمرار ماسک زدن به‌دلیل تغییرات و ناشناختگی‌های ویروس همچنان الزامی و حتمی است.

درصد ماسک زدن ایده‌آل نیست

وی در مورد میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کاشان به ویژه استفاده از ماسک با تاکید بر اینکه حوزه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهرستان باید اظهار نظر کند یادآورشد: درصد استفاده از ماسک در بین شهروندان تا حدودی نسبت به قبل ارتقا یافته است، اما هنوز به هدف و ایده‌آل نرسیده است.

وضعیت کرونایی کاشان در برهه کنونی قرمز و آران و بیدگل نارنجی است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، تحتپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشور‌ها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.