رئیس شبکه بهداشت شهرستان همدان گفت: واکسیناسیون متولدین سال ۱۳۵۵ به قبل در شهرستان همدان آغاز شد و افراد به صورت تلفنی فراخوان می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد خیراندیش رئیس شبکه بهداشت شهرستان همدان  بیان کرد: واکسیناسیون متولدین سال ۱۳۵۳ به قبل در شهرستان همدان از ابتدای هفته جاری آغاز شده بود که از امروز متولدین سال ۱۳۵۴ و ۱۳۵۵ نیز اضافه شدند.

او افزود: با توجه به باز نبودن سایت برای نامنویسی این گروه سنی، بنابراین فراخوان از طریق تماس تلفنی توسط مراقبان سلامت مستقر در مراکز بهداشتی صورت می‌گیرد.

رییس شبکه بهداشت شهرستان همدان توضیح داد: هر یک از مراکز بهداشتی شهرستان همدان مکلف به تماس و فراخوان حدود ۱۰۰ نفر مشمولان برنامه واکسیناسیون هستند که در این راستا مراقبان سلامت با استفاده از اطلاعات ثبت شده افراد در سامانه سیب، اقدام به تماس با آنان می‌کنند.

خیراندیش علت تقسیم کار بین پایگاه‌های سلامت و مرکز بهداشتی را پیشگیری از تجمع و ازدحام شهروندان، جلوگیری از اتلاف وقت آنان و تکریم ارباب رجوع دانست و افزود: مراقبان سلامت در تماس با افراد واجد شرایط زمان و مکان مراجعه برای واکسیناسیون را به آن‌ها اطلاع رسانی می‌کنند.

او اضافه کرد: واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در سه مرکز تجمیعی شامل سالن سردار شهید سلیمانی، تالار قرآن و مرکز آموزش بهورزی (کلینیک شیخ الرئیس) شهر همدان و پایگاه‌هایی در شهر‌های قهاوند و جورقان به همراه مراکز بهداشتی مناطق روستایی صورت می‌گیرد.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان همدان گفت: در صورت فراخوان برای تزریق واکسن باید در زمان تعیین شده به محل یاد شده مراجعه کرده و همراه داشتن کارت ملی الزامی است.

خیراندیش ادامه داد: افرادی که اقدام به ثبت نام در سامانه سیب نکرده اند می‌توانند با در دست داشتن مدارک به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی محل سکونت برای ثبت نام مراجعه کنند.

۴۶۰ هزار نفر در شهر همدان مشمول تزریق واکسن هستند که تاکنون ۳۴ درصد آن‌ها علیه کرونا واکسینه شدند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار