اجرای فاز دوم آنالیز فیزیکی و شیمیایی پسماند‌های خانگی

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری یزد از اجرای فاز دوم آنالیز فیزیکی و شیمیایی پسماند‌های خانگی در پروژه طرح جامع مدیریت پسماند خبر داد.

جعفر امین مقدم، معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: امروزه باید به موضوع مدیریت پسماند به عنوان یکی از عمده‌ترین چالش‌های پیش رو در مدیریت و محیط زیست شهری توجه شود.

او افزود: با توجه به اینکه مدیریت تولید، حمل و دفع پسماند‌ها یکی از دغدغه‌های مدیران شهری محسوب می‌شود لذا باید با هدف کاهش تولید پسماند مراتب رسیدن به این مهم با پشتوانه مطالعات علمی سطح بندی شود.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری یزد در ادامه اظهار داشت: طرح جامع مدیریت پسماند‌ها می‌تواند زیر ساخت مورد نیاز را در برنامه ریز‌ی های شهری در خصوص کاهش تولید زباله مهیا کند.

این مسئول بیان کرد: در طرح جامع مدیریت پسماند‌ها ضمن تفکیک و تشخیص ترکیب پسماند‌های مختلف خانگی، صنعتی و خدماتی قابلیت دسترسی به اطلاعات میزان تولید پسماند‌ها و همچنین برنامه ریزی برای کاهش آن‌ها برای برنامه کوتاه مدت و بلند مدت طراحی شود به نحوی که در یک بازه زمانی تعریف شده شاهد کاهش سرانه تولید پسماند در شهر یزد و به صفر رساندن دفن پسماند با مدیریت همه مراحل مختلف این پروسه باشد.

جعفر امین مقدم تشریح کرد: طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان یزد با همکاری شهر‌های زارچ، حمیدیا و بخشداری مرکزی برای نخستین بار در شهر یزد ازاسفندماه سال ۱۳۹۸ کلید خورد و اکنون در مراحل پایانی اجرایی است.

او در ادامه ضمن تشریح مراحل چهار گانه طرح شامل، شناسایی و مستند سازی وضعیت موجود، امکان سنجی و ارائه گزینه‌های مناسب مدیریت پسماند، طراحی سیستم‌های مدیریت پسماند و ارائه راهکار‌های مناسب اجرایی بر اساس نتایج مرحله دوم و تهیه برنامه‌های اجرایی، اظهار داشت: در حال حاضر مرحله دوم آنالیز پسماند شهرستان یزد در حال انجام است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.