افزایش جوجه‌ریزی برای تولید مرغ گوشتی در تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: تولید مرغ گوشتی در تایباد نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد بیشتر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد با بیان اینکه جوجه‌ریزی برای تولید مرغ گوشتی نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد بیشتر شده است، گفت: اجازه این میزان جوجه‌ریزی در ۲۵ واحد مرغداری فعال تایباد در پی فقدان بیماری‌های واگیردار طیور و همزمان با بهبود مدیریت بهداشتی، در قالب صدور ۴۴ مورد مجوز جهاد کشاورزی صادر شده است.

او به ۲/۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی سالانه در مرغداری‌های تایباد اشاره کرد و افزود: هر سال به‌طور میانگین افزون بر ۵۰۰۰ تُن گوشت مرغ در این شهرستان تولید و روانه بازار می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: هر دوره جوجه ریزی ۴۵ تا ۵۰ روز طول می‌کشد که در صورت رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله زمانی بین هر دوره، مجوز جوجه‌ریزی واحد‌های مرغداری برای دوره بعد صادر خواهد شد.

اعتضادی بیان کرد: همه فرایند مراحل پرورش مرغ شامل جوجه‌ریزی، واکسیناسیون، بروز بیماری و درمان در تایباد با فعال شدن سامانه پایش و مراقبت از بیماری‌های طیور در این سامانه ثبت خواهد شد و مرغ‌های تولید تایباد به‌طور زنده برای کشتار به دیگر نقاط خراسان رضوی ارسال می‌شوند.

او با بیان اینکه ۵۰ درصد از کل حجم مرغ پرورش یافته در تایباد پس از کشتار دوباره برای مصرف محلی وارد بازار تایباد می‌شود، تصریح کرد:  فعالیت ۲۵ واحد مرغداری در تایباد زمینه اشتغال بیش از ۸۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم شده است و یک واحد پرورش مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۴۴ هزار قطعه در هر دوره ۱۸ ماهه نیز در تایباد فعالیت دارد.

 

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.