جوجه ریزی ۱۰۴هزار و ۵۰۰ قطعه جوجه مرغ گوشتی در خلیل آباد

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد گفت: جوجه ریزی ۱۰۴هزار و ۵۰۰ قطعه جوجه مرغ گوشتی نژاد آرین برای اولین بار در خلیل آباد انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود شبان مدیرجهاد کشاورزی خلیل آباد گفت: برای اولین بار در خلیل آباد اقدام به جوجه ریزی تعداد ۱۰۴هزارو ۵۰۰ قطعه جوجه مرغ نژاد آرین نموده است و این شهرستان ظرفیت‌های وسیعی برای تولید مرغ آرین دارد.

او افزود: تمامی حلقه‌های صنعت گوشت مرغ شامل مزارع مرغ اجداد ، مرغ مادر گوشتی ، مرغ گوشتی، کشتارگاه‌های تمام اتوماتیک، کارخانجات جوجه کشی، خوراک طیور و فروشگاه‌های عرضه گوشت مرغ در استان شکل یافته و این موضوع بستری مطلوب برای تولید مرغی با اصالت کاملاً ایرانی به نام آرین است و امیدواریم با ترویج تدریجی این نژاد اکثر واحد‌های مرغداری در سطح شهرستان از این نژاد استقبال نمایند.

مدیر جهادکشاورزی خلیل آباد ادامه داد: تولید نژاد آرین در کشور به عنوان جایگزین سایر نژاد‌های خارجی است که در زمان تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار جهانی توانست با یک مهندسی خلاقانه معادله‌های دشمنان را به هم بریزد و این موضوع نمونه‌ای از مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی و در راستای فرمایش مقام معظم رهبری است.

شبان مدیر جهادکشاورزی خلیل آباد با اشاره به بسته ترویجی، توسعه مرغ آرین در تمام زنجیره‌ها از جمله اجداد، مادر و جوجه گوشتی در شهرستان بیان کرد: اولویت تامین و تحویل نهاده‌ها با نرخ مصوب، تامین تسهیلات دارو و واکسن با نرخ مصوب، تامین تسهیلات با نرخ مناسب و استمهال وام تولید کنندگان ذیربط از مهمترین این بسته‌های حمایتی است.

او تصریح کرد: عدم دریافت هر گونه هزینه و تعرفه در صدور مجوز، صدور حداکثر ظرفیت مجوز جوجه ریزی و کاهش فواصل آن، بخشودگی۵۰ درصد بیمه تکمیلی و اجباری سهم بیمه گذار واولویت خرید گوشت مرغ و ذخایر استراتژیک با قیمت بالاتر توسط شرکت پشتیبانی امور دام از دیگر بسته‌های حمایتی نژاد مرغ آرین در استان است.

انتهای پیام/ه. ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار