سخنگوی جبهه مقاومت در پنجشیر از شکست طالبان در حمله نیرو‌های این گروه به پنجشیر خبر داد. در این درگیری تعدادی از طالبان کشته و زخمی شدند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جبهه مقاومت ضد طالبان در ولایت پنجشیر از حمله عناصر طالبان به بخش غربی این ولایت خبر داد و گفت که حملات طالبان با شکست مواجه شده و چندین نفر از طالبان کشته و زخمی شده‌اند.

فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت در یک پیام ویدیویی گفت که شب گذشته عناصر گروه طالبان به بخش‌های غربی ولایت پنجشیر حمله کرده بودند که با مقاومت نیرو‌های این جبهه روبرو شدند.

دشتی در این ویدیو گفت: «شب گذشته در سمت غرب ولایت پنجشیر طالبان یک حمله داشتند. شاید می‌خواستند بختشان را بیازماید در حمله به پنجشیر، فضل خدا بخت همراهشان یار نبود و ۸  نفر کشته دادند و چند نفر زخمی شد».

او افزود که در درگیری میان نیرو‌های جبهه مقاومت و عناصر طالبان دست‌کم ۲ نفر از نیرو‌های مقاومت علیه طالبان زخمی شده‌اند و شهروندان نباید از این ناحیه نگرانی داشته باشند.

گروه طالبان در ۱۵ اوت، تمام بخش‌های افغانستان به استثنای پنجشیر را تصرف کردند اما با گذشت بیش از ۱۵ روز هنوز نتوانسته‌اند کنترل این ولایت را بدست گیرد. جبهه مقاومت که به رهبری احمد مسعود، فرزند احمدشاه مسعود در پنجشیر شکل گرفته است بار‌ها گفته است که با تمام وجود از این ولایت دفاع خواهند کرد.

طی روز‌های اخیر هیئت گروه طالبان و نمایندگان جبهه مقاومت  چندین بار در مورد حل مسالمت آمیز این موضوع دیدار و گفتگو کرده‌اند اما تا کنون به نتیجه قابل ملاحظه‌ای دست نیافته‌اند.

پس از حمله انتحاری روز پنجشنبه ۲۶ اوت در فرودگاه بین‌المللی کابل که به کشته شدن تعداد زیادی سرباز آمریکایی و شهروند افغان انجامید، قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکا از دولت بایدن خواستند «جبهه پنجشیر» که در برابر طالبان مقاومت می‌کند را به‌عنوان دولت قانونی افغانستان به رسمیت بشناسد.

لیندزی گراهام سناتور کارولینای جنوبی، و مایکل والتز نماینده فلوریدا، طی بیانیه‌ای مشترک به طور جدی از به رسمیت شناختن جبهه پنجشیر حمایت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار