رهبر اکثریت سنای آمریکا در تلاش است تا اعتماد شهروندان این کشور را برای تزریق واکسن کرونا جلب کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت سنای آمریکا، از فرصتی که به تازگی این کشور برای اعلان خدمات عمومی در تلویزیون برای مقام‌های آمریکایی قرار داده، استفاده کرده است تا اعتماد آمریکایی‌ها را برای تزریق واکسن کرونا جلب کند.

مک‌کانل با ضبط آگهی تلویزیونی در تلاش است تا تردید برخی جمهوریخواهان را از بین ببرد و شکی که میان احزاب مختلف برای تزریق کرونا وجود دارد را پاک کند.

این دومین تبلغیست که از سوی رهبر اکثریت سنای آمریکا ضبط می‌شود تا آمریکایی‌ها را متقاعد کند واکسن کرونای خود را تزریق کنند. پیشتر اوایل تابستان سال جاری مک‌کانل از بیش از ۱۰۰ ایستگاه رادیویی در آمریکا خواست تا تبلیغی را که برای تشویق مردم به تزریق واکسن ضبط کرده بود، پخش کنند.

او در این تبلیغ تجربه خود از ابتلا به «پولیوویروس» (ویروس فلج اطفال) را برای مردم بازگو کرد و گفت: «من زمانیکه بچه بودم با پولیو مقابله کردم، اکنون ۴۰ سال است که آمریکا فلج اطفالی ندارد و این را مدیون واکسن هستیم. ما کووید-۱۹ را هم با واکسن شکست می‌دهیم، مراقب خود و خانواده‌هایتان باشید و واکسن بزنید.»

پیشتر در ماه ژوئیه (تیر) وقتی از او پرسیدند چرا از کمپین خود برای ترویج واکسن استفاده می‌کند، گفت: «بسیار مهم است تا جایی که می‌توانیم آمریکایی‌های بیشتری را واکسینه کنیم.»

این تلاش درحالی از سوی مک‌کانل انجام می‌شود که پیشتر هفته گذشته شرکت داروسازی مدرنا آمریکا اعلام کرد: «از مصرف حدود ۱.۶۳ میلیون دوز واکسن کووید ۱۹ در ژاپن به دلیل هشدار در مورد آلودگی ویال‌های واکسن جلوگیری خواهد شد.»

این آلودگی احتمالا ناشی از مشکل تولید در یکی از خطوط تولید مدرنا در اسپانیاست. این محموله مشکوک حامل ۵۶۵ هزار و ۴۰۰ دوز است؛ اما برای احتیاط بیشتر مدرنا تصمیم گرفته است دو محموله دیگر را هم کنار بگذارد.

وزارت بهداشت ژاپن هم پنجشنبه اعلام کرد پس از رایزنی با شرکت تاکدا که شریک مدرناست، تصمیم گرفته است تعدادی از دوز‌های واکسن را برای احتیاط بازگرداند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار