رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: در ۵۶۴ بازدید از ادارات و اصناف شهرستان، یک واحد غذاخوری و ۲ آرایشگاه به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، جهانبخش یوسفی رییس مرکز بهداشت سنندج اظهار داشت: انتظار می‌رود شهروندان سنندجی در شرایط کنونی، دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

او از مردم خواست در برابر با این بیماری مهلک کووید۱۹ یاریگر کادر درمان باشند و افزود: فقط با استفاده از ماسک، اجتناب از برگزاری مراسم شادی و عزا و عدم شرکت در دورهمی‌ها می‌توان از شرایط کنونی عبور کرد.

رییس مرکز بهداشت سنندج به روند نمونه گیری کرونا از شهروندان اشاره و اظهار داشت: در سه روز گذشته ۵۸۹ مورد نمونه گیری از نظر ابتلا به بیماری کووید۱۹ در مراکز تست این شهرستان انجام شده است.

یوسفی در ادامه به بازرسی از اصناف سنندج در مدت یاد شده اشاره کرد و گفت: در ادامه روند اقدامات کنترلی و تشدید نظارت بر تخلفات کرونایی، بازرسان این مرکز موفق به کشف و ضبط مقدار ۲۳۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف شدند.

او افزود: ۱۰ اکیپ مشترک گشت ستادی از سه اداره و ۴۳ واحد صنفی مختلف بازدید و بازرسان این مرکز در سطح محیطی ۳۸۰ واحد صنفی مختلف و اماکن عمومی و تجاری و مراکز پزشکی را مورد بازدید و بازرسی قرار دادند.

رییس مرکز بهداشت سنندج از صدور ۱۴ مورد اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی برای مراکز خاطی خبرداد و گفت: در این مدت (سه روز گذشته) همچنین ۶ مورد شکایات مردمی و ۱۷ مورد اخطاریه صادر شده است و اخطاریه‌های قبلی گذشته نیز مورد پیگیری‌های لازم قرار گرفت.

یوسفی در زمینه اقدامات صورت گرفته بر فعالیت گروه شغلی رستوران و آبمیوه و فست فود و مراکز مشابه نیز گفت: به دلیل حساسیت این گروه شغلی و ارتباط مستقیم با امنیت سلامت مردم، بازرسان این مرکز در مدت یاد شده ۱۳۸ مورد بازدید از مراکز یاد شده انجام دادند.

او بیان کرد: در زمینه نظارت بر سلامت نان، کارشناسان این مرکز ضمن بازدید از تعدادی از خبازی‌های سطح شهر چهار مورد نان را برای تایید سلامت از نظر مقدار نمک تعیین شده در نان و عدم استفاده از جوش شیرین مورد نمونه برداری قرار دادند.

 رییس مرکز بهداشت سنندج در خصوص اقدامات نظارتی بر فعالیت‌های صورت گرفته در رابطه بهبود کیفیت آب شرب شهری، یادآور شد: در سه روز گذشته بازرسان بهداشت محیط ۲۸ مورد نمونه برداری تایید سلامت آب و ۱۸۰ مورد تست کلر سنجی شبکه لوله کشی آب شهری و مناطق روستایی را به انجام رسانده اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.