مهم‌ترین حوادث ۹ شهریورماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث سه شنبه ۹ شهریورماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

ناکامی سوداگران مرگ در انتقال مواد مخدر

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۵۳ کیلو و ۷۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک و شیشه مایع در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی نی‌ریز اظهار کرد: ماموران انتظامی نی‌ریز به منظور تشدید طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های فرعی و اصلی منتهی به این شهرستان به دو دستگاه سواری پژو پارس و موتورسیکلت مشکوک و دستور ایست دادند که رانندگان اقدام به فرار کردند.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند هر دو سواری پژو با ۲ سرنشین و موتورسیکلت با ۲ راکب و ترک‌نشین را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با بیان اینکه در بازرسی از سواری پژو ۱۶ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک و از موتورسیکلت ۳۷ کیلو تریاک (در مجموع ۵۳ کیلو و ۷۰۰ گرم مواد مخدر) کشف شد، گفت: متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

دستگیری سارق و کشف ۲۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری سارق سابقه‌دار و کشف ۲۰ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره و باغات در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: در تداوم اجرای طرح تشدید پیشگیری از سرقت و مبارزه با فعالیت‌های مجرمانه سارقان، ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ شهرستان داراب با اشرافیت کامل اطلاعاتی هنگام گشت زنی به فردی که در اطراف ساختمان‌های نیمه‌کاره در حال پرسه زنی بود مشکوک و آن را برای تحقیقات و بازجویی به مقر انتظامی دلالت دادند.

او افزود: متهم در بازجویی اولیه و با مشاهده مستندات پلیس به ۲۰ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره و باغ ها اقرار کرد.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه سارق سابقه‌دار پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، بیان کرد: برخورد با سارقان و مخلان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

کشف کالای قاچاق در زرین دشت

فرمانده انتظامی زرین دشت از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد فرمانده انتظامی زرین دشت بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی زرین‌دشت حین کنترل خودرو‌های عبوری به دو دستگاه سواری پراید حامل بار مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از خودروها، ۲ دیستگاه اسپیلت، یک دستگاه تلویزیون، ۴ عدد سشوار، یک عدد باطری خودرو سنگین و ۱۴۴ عدد قوطی نوشیدنی خارجی قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

کشف موتورسیکلت سرقتی در زرین دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی دارای سابقه سرقت از بندرعباس خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد فرمانده انتظامی زرین‌دشت بیان کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان زرین‌دشت حین گشت زنی نامحسوس و هدفمند در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت هوندا که بدون راکب در کنار خیابان پارک بود مشکوک و جهت بررسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال دادند.

او با بیان اینکه در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد موتورسیکلت مسروقه و دارای سابقه سرقت از بندرعباس دارد، گفت: تلاش در خصوص شناسایی و دستگیری سارق به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد.

بازداشت فردی که یکی از کارکنان یگان امداد را مجروح کرد

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: اراذل و اوباشی که یکی از کارکنان یگان امداد را مجروح کرد با شلیک پلیس راهی بیمارستان شد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شهرستان شیراز بیان کرد: گروه موتوری ماموران یگان امداد شیراز حین گشت‌زنی در محدوه معالی‌آباد مشاهده کردند ۳ نفر سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت با چاقو در حال عربده‌کشی، فحاشی و قدرت‌نمایی هستند که بلافاصله برای دستگیری وارد عمل شدند.

او افزود: یکی از اراذل و اوباش ها به محض مشاهده پلیس به سمت ماموران حمله‌ور و با یک تیغه چاقو یکی از کارکنان یگان امداد را از ناحیه پا مجروح کرد.

فرمانده انتظامی شیراز تصریح کرد: سریعا دیگر مامور یگان امداد وارد عمل شده و با توجه به اصرار متهم به نافرمانی و بی توجهی به هشدار‌های پلیس، با رعایت قانون به کار‌گیری سلاح فرد ضارب را با شلیک یک تیر مجروح کرد.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه هر ۲ مجروح راهی بیمارستان و حال مزاجی آنان رضایت‌بخش است، گفت: با حضور نیرو‌های کمکی و ماموران پلیس امنیت عمومی استان هر دو همدست ضارب نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: پلیس برای مقابله با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت لحظه‌ای درنگ نکرده و کسانی که بخواهند عرض اندام کنند برابر قانون با جدیت با آنان برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.