مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال و نیمی از سال تحصیلی سال ۱۳۹۹ – ۱۳۹۸ آموزش‌ها به دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی به صورت مجازی ارائه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در شورای آموزش و پرورش با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ارائه آموزش‌های دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی به صورت مجازی اظهار داشت: روش و تنوع آموزش‌های امسال در استان باید کاستی‌های آموزش مجازی را جبران کند.

او با اشاره به بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید افزود: پارسال و نیمی از سال تحصیلی سال ۱۳۹۹ – ۱۳۹۸ آموزش‌ها به دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی به‌صورت مجازی ارائه شد.


بیشتر بخوانید


قائدامینی اضافه کرد: باید با تنوع بخشی در آموزش‌ها، سال تحصیلی جدید از همان مهرماه برای دانش‌آموزان متفاوت باشد و کاستی‌های آموزش مجازی را جبران کند.

او به نظر کارشناسان حوزه آموزش مبنی بر بیشتر بودن آسیب تعطیلی مدارس نسبت به آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره و تصریح کرد: اُفت تحصیلی، ترک تحصیل و انواع آسیب‌های روانی دستاورد آموزش مجازی است و به‌همین منظور ضرورت دارد تا شرایط آموزش مجازی فراهم شود.

قائدامینی گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ سیستم یکپارچه‌ای به منظور نام نویسی دانش‌آموزان راه اندازی و براساس آن ثبت‌نام میان پایه به صورت خودکار انجام شد.

او افزود: در مقطع دبستان پوشش نام‌نویسی به ۹۶ درصد رسیده است و در سایر پایه‌های ورودی مانند هفتم و دوازدهم به علت اعلام نشدن نتایج آزمون‌های مدارس نمونه، استعداد‌های درخشان و شاهد ثبت‌نام دانش‌آموزان با تاخیر مواجه، ولی در چند روز گذشته اخیر این روند تسریع شد.

قائدامینی از نام‌نویسی برای یک میلیون و ۸۶۰ هزار جلد کتاب درسی مورد نیاز دانش‌آموزان در چهارمحال و بختیاری خبر داد و اضافه کرد: تاکنون یک میلیون و ۷۵۰ هزار و ۷۹۵ جلد کتاب وارد استان و از این تعداد یک میلیون و ۵۲۲ هزار و ۳۱۴ جلد کتاب به مناطق مختلف ارسال شده است.

او به توزیع کتاب‌های درسی مدرسه‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای از ۲۵ شهریورماه جاری اشاره و تاکید کرد: هزینه ثبت‌نام کتاب‌های درسی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل چهارمحال و بختیاری، از محل هزینه‌های مدارس استان تامین می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار