مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان:

۱۳۰۰ کلاس درس در کرمان همچنان بخاری نفتی دارند

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمان گفت:۱۳۰۰ کلاس درس در استان کرمان وجود دارد که هنوز از بخاری نفتی برای سیستم گرمایشی استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شهربابک با حضور سیدمحمد واعظی‌نژاد مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان و مسئولان این شهرستان برگزار و مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش شهربابک در این جلسه بررسی شد.

شهرستان شهربابک به عنوان یکی از قطب‌های علمی استان در حال حاضر به دلیل پیش‌بینی مشکل کمبود معلم در سال‌های آینده، ناتوانی استفاده از نیروی‌های بومی شاغل در مناطق دیگر و حجم بالای بازنشستگی معلمان کارآمد و مجرب، دچار افت کیفیت آموزشی و علمی شده است.

در این جلسه قاسم شمسی فرماندار شهربابک توجه به این مسئله را جزو ضروریات حوزه آموزش و پرورش این شهرستان عنوان کرد و خواستار تجدید نظر مسئولان استان در زمینه حمایت از حوزه آموزش و پرورش این شهرستان شد و اظهار داشت: با توجه به رایزنی‌های مسئولان شهرستان شهربابک با اداره کل و پیگیری‌های نماینده این شهرستان از طریق وزارتخانه، قول‌های مساعدی در زمینه تسهیل در انتقال معلمان شهربابکی از مناطق دیگر و جابه‌جایی نیرو‌های آموزشی، داده شد، ولی تاکنون هیچ اقدامی از سوی آموزش و پرورش استان انجام نشده است.

او همچنین تغییر سیاست انتخاب معلمان توسط مدیران را نیز ضربه دیگر به دو مدرسه تیزهوشان این شهرستان به عنوان رتبه‌آورترین مدارس دانست و گفت: خواستار تغییر رویه پروسه تعیین معلمان در راستای حفظ کیفیت آموزشی مدارس عالی این شهرستان هستیم.

فرماندار شهربابک در ادامه از کیفیت پایین مدارس غیرانتفاعی این شهرستان ابراز نارضایتی کرد و آن را به عنوان معضل دیگر حوزه آموزش شهرستان شهربابک مطرح کرد.

در این جلسه سیدمحمد واعظی‌نژاد مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان با اشاره به اصلاح آیین‌نامه نظارت بر مدارس غیرانتفاعی اظهار داشت: یکی از مهمترین اصول، مقاومت و استحکام ساختمان مدارس غیرانتفاعی است.

او با بیان اینکه سرانه آموزشی شهرستان شهربابک نسبت به متوسط کشوری در حد بالاتری قرار دارد افزود: این فضا به ازای هر دانش آموز ۵.۵ مترمربع است که نسبت به متوسط جهانی پایین‌تر است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان گفت: تلاش مجموعه استان بر این است که با افزایش سرانه فضای آموزشی استان، به متوسط جهانی یعنی ۸ متر مربع برای هر دانش آموز دست یابیم.

او از تخصیص اعتبار محرومیت زدایی برای استان کرمان خبر داد و افزود: به همت مجمع نمایندگان استان، استان کرمان جزو مشمولان این اعتبارات قرار گرفته و این اعتبار به تمام شهرستان‌ها از جمله شهرستان شهربابک تخصیص داده خواهد شد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان اظهار کرد: هنوز ۱۳۰۰ کلاس درس در استان از بخاری‌های نفتی برای سیستم گرمایشی خود استفاده می‌کنند و دنبال آن هستیم تا هر چه سریعتر این کلاس‌ها به سیستم‌های جدید گرمایشی مجهز شوند تا ایمنی کلاس درس تامین شود.

واعظی‌نژاد به محدودیت‌های آموزش حضوری پس از شیوع ویروس کرونا و نیاز به توسعه آموزش مجازی در مدارس اشاره کرد و نسبت به تأمین تجهیزات و نیاز‌های مدارس شهرستان شهربابک قول مساعد داد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار