مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از تحصیل ۱۰ هزار و ۶۶۲ دانش آموز در ۴۸۹ مدرسه عشایری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب،مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست با مدیران کل عشایری و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان، به فعالیت ۴۸۹ مدرسه عشایری در استان کرمان اشاره کرد و گفت: مدارس عشایری قهرمان پرور و نخبه پرور هستند، پس ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در این مدارس ضروری است.

او توسعه کمی و کیفی امکانات و خدمات برای ادامه تحصیل دانش آموزان عشایری را ضرورتی انکار ناپذیر در راستای ایجاد عدالت اجتماعی به عنوان یکی از شعار‌های محوری نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر اقدامات موثری در آموزش و پرورش عشایری از قبیل ساخت مدارس خیر ساز، توزیع تجهیزات آموزشی و راه اندازی مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان عشایری صورت گرفته است.

اسکندری نسب گفت: امسال با ایجاد هم افزایی، تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته بودجه‌ای قابل توجه برای نوسازی، تجهیز و بروز رسانی مدارس عشایری مصوب شده است که شرایط را برای ارتقاء کمی و کیفی زیر ساخت‌های مدارس عشایری فراهم می‌سازد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از امضای تفاهم نامه سه جانبه همکاری مشترک ادارات کل آموزش و پرورش، نوسازی و تجهیز مدارس و اداره کل امور عشایری استان جهت بروز رسانی و استاندارد سازی فضا‌های آموزشی ویژه تحصیل دانش آموزان عشایری خبر داد و گفت: ۲۶ فضای آموزشی برای تحصیل دانش آموزان عشایری در استان کرمان نیاز است که در قالب این تفاهم نامه عملیات ساخت این مدارس از مهر ماه امسال آغاز می‌شود.

او با تاکید بر برنامه ریزی برای گسترش مدارس شبانه روزی ویژه دانش آموزان عشایری در کانون‌ها و مناطق عشایری با تراکم جمعیتی بالا بیان کرد: هدایت دانش آموزان عشایری به سمت مراکز شبانه روزی نقش موثری در ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار