رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: به محض بروز علائم بیماری کرونا، زمان طلایی درمان این بیماری را از دست ندهیم و هر چه سریعتر برای درمان اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز که پس از بستری چند روزه در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا، به تازگی مرخص شده و هم اکنون در ایزوله خانگی به سر می‌برد، از طریق ویدئو کنفرانس در سیصد و نود و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه شرکت کرد و با بررسی آخرین وضعیت کرونا در فارس، مصوبات پیشین این ستاد را ارزیابی و دستورات لازم را صادر کرد.

او اضافه کرد: دارو‌های کووید۱۹ که از سوی پزشکان به بیماران مبتلا به کرونا تجویز می‌شود، باید طبق دستور پزشک تا تکمیل دوره اولیه استفاده شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در ادامه از پذیرش ۲ هزار و ۱۴۸ مورد جدید بیمار مشکوک به کرونا در مراکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا (۱۶ ساعته) استان طی دیروز خبر داد و افزود: همچنان با آمار بالای مراجعه به بیمارستان ها، مراکز درمانی و مراکز ۱۶ ساعته در فارس مواجهیم که این تعداد نشان دهنده شدت بحران کووید۱۹ و ضرورت جدی‌تر رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم است.

دکتر لطفی با تاکید بر اینکه به محض بروز علائم، زمان طلایی درمان کرونا را از دست ندهیم و هر چه سریعتر برای درمان اقدام کنیم، از مردم خواست تا با رعایت فاصله فیزیکی با دیگران، استفاده مداوم از ماسک، پرهیز از حضور در دورهمی‌های خانوادگی و اماکن شلوغ و پُر تردد و همچنین تزریق به موقع واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون، از انتشار بیماری کووید۱۹ جلوگیری کنند.

او افزود: شیوه درمان بیماران کووید۱۹ طبق آخرین یافته‌های علمی و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی کمیته علمی وزارت بهداشت نیز از دیگر محور‌های این نشست بود که از سوی رییس دانشگاه بررسی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ضمن پیگیری آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی دیروز تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی نمودار‌های مربوط به جانباختگان کووید۱۹ در استان و کشور، به پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار