حسینی با اعلام این خبر که مطالعات مرمت و احیای قلعه تاریخی "تیس" چابهار انجام شده است، گفت: بازسازی و مرمت این بنای تاریخی‌ با تغییر کاربری جدید و با نام "قلعه تیس" به‌زودی انجام می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار ؛ عدنان حسینی مدیر امور گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: قلعه تاریخی "تیس" مربوط به دوره قاجاریه بوده و قلعه‌های پرتغالی‌ها در سایر استان‌ها ازجمله استان هرمزگان و استان بوشهر بنا شده‌اند.

مدیر امور گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: پس از انجام مطالعه و بررسی اسناد معتبر مربوط به قلعه تاریخی تیس و استعلام آنها از مراجع رسمی داخلی و بین‌المللی، هیچگونه سندی دال بر اینکه این بنای تاریخی توسط پرتغالی‌ها در این منطقه احداث ‌شده باشد وجود ندارد و هماکنون طرح بازسازی و مرمت با تغییر کاربری جدید در دستور کار است.

حسینی اظهار داشت: در نظر داریم این قلعه را با کاربری سفره‌خانه سنتی برای استفاده گردشگران و عموم مردم توسط بخش خصوصی بازسازی کنیم و به‌زودی اسناد فراخوان عمومی از طریق رسانه‌ها منتشر خواهد شد.

لازم به ‌ذکر است در محدوده منطقه آزاد چابهار آثار باستانی و تاریخی به‌ویژه روستای تاریخی تیس مانند غارهای بان مسیتی، منزل دلوشی، مسجد جامع تیس وجود دارد که سازمان در بازسازی، مرمت و نگهداری این اماکن اقدام کرده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار