دختر ۱۸ ساله کلاهبردار دستگیر شد/ پزشکی که کارشناس تغذیه از آب درآمد

مهم ترین حوادث ۱۰ شهریورماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث چهارشنبه ۱۰ شهریورماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کلاهبرداری دختر ۱۸ ساله از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی/ کلاهبردار دستگیر شد

رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری دختر ۱۸ ساله شیرازی که از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا فارس اظهار کرد: مردی ۳۵ ساله به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد شخصی ناشناس پس از خرید چند مانتو و لباس از سایت او و ارائه رسید بانکی، مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته است که رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: خریدار ضمن برقراری تماس با شاکی و ارسال یک رسید بانکی از طریق شبکه‌های اجتماعی که نشان می‌داد پول به حساب شاکی واریز شده است، مدعی می‌شود که وجه کالا معادل ۴۰ میلیون ریال به حساب فروشنده واریزکرده است و از شاکی می‌خواهد کالای مورد نظر را از طریق تاکسی‌های اینترنتی برایش ارسال کند، ولی پس از گذشت چند روز شاکی متوجه می‌شود که پولی به حسابش واریز نشده است و مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

این مقام مسئول ادامه داد: برابر اظهارات شاکی و بررسی‌های فنی به عمل آمده مشخص شد متهم از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانی کرده است که با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم که دختری ۱۸ ساله بود، در شهر شیراز مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن هماهنگی قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهم پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان به جرم خود اعتراف کرد، افزود: شهروندان باید سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل نمایند.

رئیس پلیس فتا استان فارس از عموم مردم خواست تا هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در ارتباط باشند.

دستگیری مامور قلابی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری مامور قلابی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد بیان کرد: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر اینکه شخصی خود را مامور پلیس معرفی کرده و از این عنوان اخاذی و سوء استفاده می‌کند که بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با اقدامات فنی و تخصصی و گشت‌زنی‌های نامحسوس موفق شدند متهم را در یکی از خیابان‌ها در حالی که قصد اخاذی از مالک یک مغازه داشت را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه در بازرسی از منزل متهم یک ثوب البسه نظامی و یک جلد کارت شناسائی جعلی کشف شد، بیان کرد: متهم با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ جوکار از شهروندان خواست برای پیشگیری از سوء استفاده افراد کلاهبردار، در صورت مواجه شدن با درخواست‌های نامعقول توسط افرادی که خود را مامور پلیس معرفی می‌کنند حتماً کارت شناسایی معتبر درخواست کرده و هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

سرقت خودرو در شیراز و کشف در قادرآباد

فرمانده انتظامی خرم‌بید گفت: با تلاش ماموران کلانتری قادرآباد، سواری پراید دارای سابقه سرقت از شیراز در بیابان‌های بخش مشهد مرغاب کشف شد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی فرمانده انتظامی خرم‌بید اظهار کرد: ماموران کلانتری قادرآباد هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو پراید که حرکات مشکوکی داشت مظنون و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

او با اشاره به اینکه در بررسی و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو دارای سابقه سرقت از شیراز دارد، گفت: راننده دستگیر و به مقر انتظامی دلالت داده شد.

فرمانده انتظامی خرم‌بید با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست توصیه‌های پلیسی و اقدامات پیشگیرانه از سرقت خودرو را مدنظر قرار داده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

توقیف ۷۵ راس گوسفند قاچاق در خرم بید

فرمانده انتظامی خرم‌بید گفت: ماموران انتظامی این شهرستان کامیون حامل ۷۵ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال را توقیف کردند.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی فرمانده انتظامی خرم‌بید اظهار کرد: مأموران انتظامی بخش مشهد مرغاب در اجرای طرح مبارزه با قاچاق احشام، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور بوانات-بندرعباس به یک دستگاه کامیون حامل دام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او بیان کرد: در بررسی اولیه مشخص شد که کامیون حامل ۷۵ راس گوسفند قاچاق بوده که راننده قصد انتقال آن را به استان‌های مرزی و خروج از کشور دارد.

فرمانده انتظامی خرم‌بید با بیان اینکه در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: کارشناسان ارزش دام‌های مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

دستگیری موبایل قاپ با ۲۰ فقره سرقت در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری موبایل قاپ با ۲۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت بیان کرد: در پی وقوع چند فقره موبایل قاپی در مرودشت، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، یک نفر سارق را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه سارق سابقه‌دار در بازجویی اولیه به ۲۰ فقره موبایل قاپی اقرار کرد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم ۵ دستگاه تلفن همراه مسروقه کشف شد.

سرهنگ زینلی با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی در حفظ و نگهداری اموال خود، دست سارقان را در رسیدن به اهداف شوم خود کوتاه کنند.

جاسازی تریاک زیر بار چوب لو رفت

فرمانده انتظامی پاسارگاد گفت: در بازرسی از یک دستگاه کامیون حامل بار چوب قاچاق، ۴۳ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ مصطفی توکلی فرمانده انتظامی پاسارگاد اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پاسارگاد با انجام اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در حال انتقال مقداری تریاک با یک دستگاه کامیون حامل بار چوب می‌باشد که بررسی موضوع را سریعا در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محور شیراز-اصفهان اعزام و با بر پایی تور ایست و بازرسی موفق شدند کامیون مذکور را شناسایی و آن را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی پاسارگاد با بیان اینکه در بازرسی از آن کامیون ۴۳ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف شد، گفت: راننده پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

پزشک متخلف اقلید کارشناس تغذیه بود

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از دستگیری فردی که به نام پزشک از مراجعه کنندگان در فضای مجازی سوء استفاده می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی شهرستان اقلید بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا هنگامبررسی و رصد فضای مجازی مطلع شدند فردی اقدام به بارگذاری تصاویر بانوان اقلیدی بدون پوشش اسلامی در اینستاگرام می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او بیان کرد: ماموران با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و او را در یکی از محلات اقلید دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید گفت: در بررسی‌های تخصصی مشخص شد متهم کارشناس تغذیه می‌باشد و با سوء استفاده از نام پزشک و به بهانه معاینه، از مراجعین عکس تهیه و در فضای مجازی منتشر می‌کرده است.

سرهنگ صارمی با بیان اینکه کلینیک متهم توسط پلیس اماکن پلمب گردید، تصریح کرد: فرد متخلف برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پلیس با تمام توان و اقتدار با هنجار شکنان برخورد می‌کند و از حقوق قانونی شهروندان دفاع می‌کند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه بی‌نظمی اقتصادی و اجتماعی مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی مجرمان اقدام شود.

کشف کالای قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی گفت: با توقیف یک دستگاه اتوبوس انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی اظهار کرد: به منظور مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس این شهرستان ضمن مدنظر قرار دادن تردد خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی، یک دستگاه اتوبوس را برای بازرسی متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی از این اتوبوس انواع کالای قاچاق شامل یک دستگاه کولر گازی، ۴ دستگاه چرخ گوشت، ۴ دستگاه آب میوه گیری و ۴ دستگاه چای ساز را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سارق سیم و تجهیزات مخابراتی در دام پلیس کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارق حرفه‌ای سیم و تجهیزات مخابراتی و کشف ۱۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و تجهیزات مخابراتی در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با انجام کار فنی و تخصصی یک سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی آن را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۴ فقره سرقت سیم و تجهیزات مخابراتی در نقاط مختلف شهرستان اعتراف کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

کشف مرغ زنده قاچاق در بوانات

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات از کشف یک هزار و ۱۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی فرمانده انتظامی شهرستان بوانات اظهار کرد: به منظور برخورد با مفسدین اقتصادی و طرح جلوگیری از قاچاق مرغ، ماموران انتظامی حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون حامل مرغ زنده مشکوک و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو یک هزار و ۱۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق که راننده قصد انتقال آن را به استان‌های مرزی داشت کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات با اشاره به اینکه برابر دستور مقام قضائی مرغ‌های کشف شده تحویل اداره دامپزشکی و راننده به دادسرا معرفی شد، گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش محموله طیور ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
درود
آخرین اخبار