افتتاح و تحویل ۴۹ کلاس درس در مازندران

۴۹ کلاس درس با ۶ هزار متر زیر بنا،هفته دولت در مازندران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حسن جهانیان مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس مازندران در آیین کلنگ زنی نخستین مدرسه سبز در استان از افتتاح و تحویل ۴۹ کلاس درس با زیربنای ۶۰۰۰ مترمربع در هفته دولت خبر داد و گفت: ۱۷ پروژه دیگر در قالب ۱۱۶ کلاس درس تا آبان ۱۴۰۰ به آموزش و پرورش مازندران تحویل داده می‌شود.

او افزود: ۷۰ میلیون متر مربع فضای آموزشی هم اکنون در کشور وجود دارد که بحث تامین انرژی و فرسودگی سیستم سرمایشی و گرمایشی آن یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش کشور است.

جهانیان گفت: سازمان نوسازی کشور در راستای ذخیره سازی انرژی و انتقال آن به نسل‌های بعدی در صدد ساخت مدارس سبز در کشور است و این پروژه در واقع نخستین مدرسه سبز مازندران خواهد بود.

او افزایش بهره‌وری و کاهش انرژی و همچنین کاهش هدررفت انرژی را از جمله اهداف ساخت مدارس سبز در کشور برشمرده و افزود: استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی، ایجاد فرهنگ صرفه جویی و استفاده صحیح از انرژی، تشویق به مدیریت مصرف انرژی، کاهش آلودگی هوا، ایمنی دانش آموزان و کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای از دیگر اهداف سازمان نوسازی کشور در ساخت این گونه مدارس است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس مازندران ضمن تقدیر از مجمع خیرین استان گفت: مدرسه متوسطه دخترانه حضرت رقیه (س) روستای شانه تراش خشرودپی، نخستین مدرسه سبز مازندران و از افتخارات این استان در ساخت مدارس سبز خواهد بود.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار