رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر از کمبود ۵۰ معلم برای آغاز سال تحصیلی جدید در این شهرستان، خبر داد.

علی‌اصغر مؤمنیان رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: برای شروع سال تحصیلی جدید در شهرستان خمینی شهر در حوزه ابتدایی با کمبود ۵۰ معلم مواجه هستیم، البته نبود معلم در دوره  متوسطه نیز وجود دارد که با پرداخت حق‌التدریس، در تلاش هستیم که این مشکل را حل کنیم.


او افزود: اصلی‌ترین علت کمبود معلم در آموزش و پرورش، نبود تعادل میان تعداد معلمان بازنشسته با تعدادمعلمان جدید است، چون هرساله معلمان زیادی بازنشسته می‌شوند اما جذب معلمان جدید با تعداد افراد بازنشسته برابری نمی کند.


رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر عنوان کرد: مدیر منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در راستای تامین نیروی معلم راهکار‌هایی را مانند به‌کارگیری بازنشستگان سال گذشته و یا استخدام نیرو از طریق ماده ۲۸، پیشنهاد داده است اما با وجود این راهکارها  هنوز در شهرستان خمینی شهر مشکل کمبود معلم داریم.


مؤمنیان اضافه کرد: در خصوص کتاب‌های درسی، دانش‌آموزان در سامانه پادا ثبت‌نام کردند و به محض اعلام آموزش و پرورش استان اصفهان، کتاب‌ها را در مدارس توزیع می‌کنیم.


او اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر درحال حاضر افزایش تعداد دانش‌آموزان اتباع است که همین موضوع باعث شده تا به فضای آموزشی بیشتری نسبت به قبل نیاز داشته باشیم.


انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار