سازمان بهداشت جهانی هشدار می دهد که نوع جدید سویه مو کرونا می تواند در برابر واکسن مقاوم تر باشد

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نشریه بیزینس استاندارد، سازمان جهانی بهداشت هشدار داد سویه جدید ویروس کووید-۱۹ که با نام «مو» (Mu) شناخته می‌شود، ممکن است مقاومت بیشتری در برابر واکسن داشته باشد.

بر اساس این گزارش، این گونه از ویروس کرونا اولین بار در ماه ژانویه (دی) در کلمبیا دیده شد و گزارش‌هایی پراکنده از شیوع آن در برخی کشور‌های آمریکای جنوبی و اروپا اعلام شد. این نوع از ویروس کرونا نسبت به تمامی واکسن‌های کنونی مقاومت دارد و واکسن بر آن اثری ندارد.

موارد ابتلا به این نوع از کرونا در «آمریکا، اروپا، انگلیس و هنگ‌کنگ» اعلام شده است.

بخش بهداشتی سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نوع جدید کرونا با نام مو را از نزدیک تحت نظر داریم. گرچه شیوع جهانی آن یک دهم درصد گزارش شده، شیوع آن در کلمبیا ۳۹ درصد و در اکوادور ۱۳ درصد افزایش داشته است.»

این نوع از کرونا در تاریخ ۳۰ اوت (۸ شهریور) پس از آنکه در ۳۹ کشور مختلف گزارش شد، به گونه‌های تحت نظارت سازمان جهانی بهداشت افزوده شد.

سویه مو پنجمین گونه از انواع کروناست که ازماه مارس (فروردین) در لیست سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته است.

بر اساس آمار سایت "ورلد او مترز" وابسته به سازمان جهانی بهداشت، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۲۱۹ میلیون و ۳۵۳ هزار نفر رسیده است. همچنین تعداد جان‌باختگان به بیش از ۴ میلیون و ۵۴۶ هزار نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
کرونا = پایان تاریخ موجودی به نام بشر
طبیعت بالاخره انتقامش رو از انسان که همه چیز رو نابود کرد و نسل همه جانوران و گیاهان رو از بیخ و بن کند گرفت
آخرین اخبار