طغیان کرونا در آذربایجان غربی؛

فوت ۴۰ نفر بر اثر بیماری کرونا در آذربایجان غربی

طغیان بیماری کرونا در آذربایجان غربی جان ۴۰ نفر را گرفت و ۴۳۱ نفر را نیز روانه بیمارستان کرد.

دکتر جواد آقازاده  رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  گفت: در ادامه روند افزایشی شیوع کرونا،  بستری‌شدگان سندرم حاد تنفسی در استان  به ۲ هزار و ۱۹۴ نفر رسید که بیشترین میزان از ابتدای شیوع کرونا در استان است.

وی افزود: میزان استفاده از ماسک نیز به ۵۸ رسیده است که ادامه این روند نگران کننده است و برای کاهش این بیماری باید میزان استفاده از ماسک به بیش از ۹۰ درصد باید برسد.

دکتر آقازاده با اشاره به اینکه همچنان در اوج ابتلا، بستری و فوتی ناشی از کرونا در استان قرار داریم، اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۴۷۵ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند که ۴۳۱ نفر از آنان در مراکز درمانی بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی از بستری بودن ۳۲۲ نفر از بیماران کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۶۷ نفر با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

آقازاده با اشاره به فوت  چهل نفر از جمله ۱۸ نفر در ارومیه طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در آذربایجان غربی گفت: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی‌ها به پنج هزار و ۶۳۰ نفر رسیده است.

۲۳۸ هزار نفر میزان ابتلای مردم استان آذربایجان غربی به بیماری کرونا به مرز ۲۴۰ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.