معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از افزایش سهمیه دلاری مرزنشینان استان به ۴۰۰ دلار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، جویبان معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: پیش از این سهمیه مرزنشینان استان ۱۰۰ دلار بوده است که با هدف کمک به معیشت این قشر و رونق مبادلات مرزی و تجاری، این سهمیه از ابتدای مرداد ماه به ۴۰۰ دلار در سال افزایش یافته است.

او افزود: همچنین سهمیه مناطق عادی هم از ۵۰ دلار به ۲۰۰ دلار افزایش یافته است.

جویبان با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی تمامی سهمیه‌ها ۴۰۰ دلاری است بیان کرد: هم اکنون ۱۹۰ هزار مرزنشین، ۵۷ هزار کارت مرزنشینی دارند که در مجموع می‌توانند حدود ۷۶ میلیون دلار در سال واردات انجام دهند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: این واردات در مقابل صادرات است که از طریق تعاونی‌های مرزنشین صورت می‌گیرد و مرزنشینان می‌توانند یک سال پس از صادرات خود اقلام خوراکی و غیر خوراکی مدنظر در فهرست مرزنشینان را وارد کنند.

او تصریح کرد: مرزنشینان می‌توانند برای واردات کالا‌های خوراکی تا صد در صد و اقلام غیرخوراکی تا ۵۰ درصد از تخفیف حقوق گمرکی بهره‌مند شوند.

جویبان عنوان کرد: اگر خانوار مرزنشینی کالایی بیشتر از نیاز خود وارد کرد می‌تواند آن را در استان به فروش برساند و در صورت اقدام برای فروش در خارج از استان باید مصوبه شورای مبادلات مرزی را گرفته و تمامی حقوق و عوارض گمرکی را نیز پرداخت کند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.